Альона Дегрік Шевцова про кейси зростання безготівкових платежів, які можуть бути корисні Україні

7 березня 2019, 17:28
В Україні якісно розвинені практично будь-які методи безготівкових оплат, особливо безконтактні платежі, яким зараз приділяють максимальну увагу через запуск мобільних гаманців

Безготівкові платежі все більш популярні серед населення України. За даними регулятора, за 2018 рік сегмент "кешлесу" зріс на 5,8% і досяг позначки в 45,1%. Багато для цього зробили українські банки, але до рівня передових європейських економік ще далеко. Глава LeoGaming Альона Дегрік Шевцова розповіла, якими цікавими методами перехід до cashless проходив у деяких країнах і як це може бути застосовано для України.

"Головне правило зростання безготівкових платежів — знайти "золоту середину" між недорогою інфраструктурою та активним стимулом платити саме так", — вважає директор ФК "Леогеймінг Пей", наводячи приклади успішної реалізації подібного правила на практиці.

Реклама

Для прикладу Альона Дегрік бере Кенію та Китай — дві країни з різними підходами до платіжних послуг, яких, тим не менше, об'єднують незвичайні умови розгортання платіжних опцій.

"Alipay як платіжний сервіс маркетплейсу Alibaba, WeChat Pay як розширення можливостей головного месенджера Китаю WeChat — вони впровадили системи оплати QR-кодом. Це недорога, проста і зрозуміла система. Єдине, що потрібно торговцю для прийому платежу — це аркуш паперу з QR-кодом", – розповідає Альона Дегрік Шевцова, називаючи стимулом не тільки особливості китайської економіки, але й соціальні активності, які проводили платіжні сервіси.

Далі засновниця LeoGaming розповіла про досвід Кенії з "мобільними грошима".

Реклама

"На момент запуску M-PESA вирішувала проблему практично повної відсутності покриття країни банкоматами та відділеннями банків. Як знімати гроші з картки, як оплачувати послуги, якщо немає інтернет-банкінгу, а готівку завжди можуть вкрасти через розгул злочинності? M-PESA використовували існуючі можливості — покриття мобільним зв'язком. Оплата проходила через текстові повідомлення, якими активно користувалися для спілкування — це недорога інфраструктура. "Мобільні гроші" давали гарантію оплати і того, що вас не пограбують — це активний стимул для використання", - підкреслила Альона Шевцова Дегрік.

Відносно імплементації подібного, глава Леогеймінг вважає, що в Україні якісно розвинені практично будь-які методи безготівкових оплат, особливо безконтактні платежі, яким зараз приділяють максимальну увагу через запуск мобільних гаманців Apple і Google Pay.

"Все це означає, що Україні підходить будь-який шлях розвитку платіжної інфраструктури — все розвинене, клієнт тільки у виграші. Складно лише бізнесу, адже конкуренція нереальна. Тому єдиний шлях до успіху — постійні експерименти і створення нових стимулів — тому що на старих вже заробляє ваш конкурент", — підсумувала Альона Дегрік Шевцова.