Альона Дегрік Шевцова про кредитні послуги від fintech-сервісів

8 квітня 2019, 10:41
Надання кредитних послуг в digital-епоху — справа не тільки банків, але й прогресивних fintech-сервісів

Незважаючи на багато негативних факторів, вітчизняна економіка отримала позитивне зростання в минулому році. Тому останнім часом можна спостерігати збільшення темпів споживання серед населення. Простіше кажучи, люди купують більше і частіше, тому що доходи зростають.

Проте, непрямим наслідком всього цього є зростання дрібних позик. Всупереч розхожій думці, цей процес в описаних вище реаліях не означає збіднення, а впевненість клієнта у своїх фінансових можливостях. Однак надання кредитних послуг в digital-епоху — справа не тільки банків, але й прогресивних fintech-сервісів. Про світову практику такого розповіла глава процесингу LeoGaming Альона Дегрік Шевцова в своєму блозі на порталі "Мінфін".

Реклама

"В основному запит на взаємодію з клієнтом через додаток і онлайн-заявки по кредиту виконують підковані у діджіталі банки з розвиненим online banking. Ті запустили, провели перезапуск і модернізували свої карткові пропозиції: з новим дизайном, покращеними умовами і лояльними відсотками. Рішення правильне і логічне, а тому успішно працююче. Залишається лише одне питання — чи охоплена чи ними вся аудиторія, для якої актуальні такі послуги?" — запитує Альона Дегрік, підбиваючи тему до fintech-сервісів.

Глава LeoGaming говорить про дві формальні причини, за якими позабанківські сервіси по кредитах можуть бути цікаві користувачам. Це ж і аргументи більшості ринкових змін вінших нішах.

"Отже, fintech-проекти намагаються охопити сегмент, який банки не можуть або ж не хочуть обслуговувати. Це або молоді люди (нерідко згадую покоління Z через його унікальні споживчі звички), або люди віком понад 45 років. В обох випадках, як не дивно, одна і та ж причина: недовіра або бажання мати альтернативу", — розповідає Альона Дегрік Шевцова.

Реклама

Друга важлива група причин, вважає Дегрік Альона — вигоди продукту, на кшталт більш низької ставки, знижених відсотків, довшого періоду під 0%. І якщо в західних країнах існує реально працюючий кредитний рейтинг, який дозволяє підлаштовувати пропозицію під реалії конкретного апліканта, то в Україні цього немає. Тому третім аргументом бачиться переваги fintech-інструменту — які часом є ключовими.

"Позбавлення від необхідності йти і особисто оформляти позику, можливість контролювати його виплату через навігацію по додатку — саме те, чого шукають ті, кому банки не підходять", — каже Альона Дегрік Шевцова.

В результаті, вважає CEO LeoGaming, найбільш працюючою моделлю кредитного сервісу буде симбіоз "банк-fintech компанія": технічні переваги нових розробок разом з операційними і фінансовими ресурсами банків, які нечасто вміють говорити з досвідченим сучасним споживачем.

Реклама

"Найбільш очевидна для мене модель масштабування такого роду бізнесу-поняття — "особистий кредитний менеджер у смартфоні". Користувач може встановлювати цілі, а програма або обирає для нього індивідуальний оффер, що враховує не тільки його поточні доходи, а й рекомендації щодо їх оптимізації, щоб мета були досяжною швидше. Big data програм лояльності роблять таку фантастику реальністю", – резюмує Альона Дегрік.