Альона Дегрік Шевцова – про те, як працює платіжний процесинг для бізнесу

22 березня 2019, 18:06
Темпи розвитку цифрової комерції ставлять перед бізнесом серйозні завдання по прийому платежів — максимально комфортному для користувача і вигідному для власника

Технічна сторона цього питання зазвичай залишається "за кадром": як саме здійснюється рух коштів і чому бізнес платить саме таку комісію за кожну транзакцію? Про це у своєму блозі на сайті Minfin розповіла глава процессингової компанії LeoGaming Альона Дегрік Шевцова, чия компанія здійснює обробку платежів з 2010 року.

В першу чергу, Дегрік Альона коротко пояснила, як працює процесинг — максимально простими словами:

Реклама

"Є емітент, і під цим я маю на увазі не платіжну систему Mastercard/Visa/Union Pay/, а Ощадбанк, Приват, ПУМБ і т.д. Банк, який випустив "пластик", взаємодіє з вищеназваними ПС для обробки запиту між банками мерчанта і банками-емітентами. Після цього він бере плату з мерчанта за прийом. Ви приймаєте картку/баланс гаманця, в онлайні або офлайні, а ваш банк збирає гроші. Потім банк-еквайєр або небанківська еквайринг-компанія передає інформацію про цю карту до банка-емітента через процесинг. При введенні особистих даних на вашому сайті вони шифруються і відправляються емітенту для оплати запиту", — пояснює Альона Дегрік.

Відповідаючи на головне питання бізнесу — з чого складається комісія за розрахунок, — Альона Дегрік Шевцова розділяє її на три сегменти, два з яких є обов'язковим, а один залежить від типів транзакцій.

"Комісія складається із збору ПС, фіксованих платежів (заробіток еквайра) і непередбачених витрат. Перше — з типу карти і типу транзакціі. Друге — фікс-прайс процесингу. Це плата за користування послугою. Вона теж може відрізнятися: великі проекти платять певний відсоток, з невеликих стягується гарантована мінімальна плата, адже вони можуть не набрати необхідної кількості транзакцій. Третє — непередбачені витрати", — розповідає Альона Дегрік Шевцова.

Реклама

Найбільш простий способом знизити витрати — мати великий і популярний сервіс, платежів у якому буде досить багато, щоб отримати низький відсоток за обслуговування. Не менш важливим, вважає Альона Дегрік, є і тематика, репутація бізнесу: чим зрозуміліше і прозоріше він, тим охочіше за нього візьметься екварійнг-компанія, що дотримується правил регулятора.