Альона Дегрік Шевцова – про те, чому платіжні термінали досі актуальні для українців

3 червня 2019, 12:55
Незважаючи на активний рух української економіки до безготівкового сегменту, оплата готівкою все ще користується великою популярністю серед наших співвітчизників

Основною причиною є розвинена інфраструктура платіжних терміналів, що налічує понад 45 000 шт. у всіх куточках країни. Ми вирішили дізнатися, чому в 2019 році вони все ще популярні серед людей — а глава процессингової компанії LeoGaming Альона Дегрік Шевцова, чия фінансова компанія "Леогеймінг Пей" активно працює з цим бізнесом, розповіла про це в своєму блозі на сайті Мінфін.

"Платіжні термінали в Україні стали з'являтися паралельно з розвитком fintech-індустрії. Поки безготівкові методи платежів не були популярними, великі і малі міста України покривали мережі payment-боксів. Вони давали можливість поповнити мобільний, оплатити комуналку, поповнити будь-які сервіси. У людей на руках була готівка та платіжні запити, вирішувати які у вічних чергах банківських відділень було набагато довше", — розповідає Альона Дегрік Шевцова про причини появи такого бізнесу.

Реклама

Говорячи про бізнес-частину, створення власного термінального парку — вкрай витратне питання. Тому більшість мереж створювалися на основі т.зв. "дилерської моделі". Відповідно до неї, термінальна мережа дає програмне забезпечення і забезпечує його обслуговування, а підприємець купує "залізо", ставить його в місті і отримує прибуток з платежів, оплачуючи компанії-власнику ПЗ комісію. Альона Дегрік каже, що "така модель дозволила масштабувати бізнес набагато швидше без географічної прив'язки і створити цілу галузь b2b-бізнесу на додачу до основного b2c-офферу".

Читайте також:

Причини розвитку популярності та її збереження навіть у конкуренції з онлайн-оплатами картою, директор ТОВ "ФК Леогеймінг Пей" бачить у загальній доступності, зрозумілості та усталеній платіжній традиції.

Реклама

"Спочатку" бокси "дозволяли зручно і в будь-який час оплачувати послуги — без оглядки на час роботи банківських кас. Але по-справжньому цінними вони були в невеликих містах і селах, в які стали заходити мережі на етапі масштабування. До масового поширення систем онлайн-оплат, термінали були єдиним способом поповнити мобільний, оплатити комуналку і інші послуги", — пояснює Альона Дегрік Шевцова.

Читайте також:

Проте, майбутнє терміналів бачиться саме у взаємодії і посередництві в переході від cash-first до cashless.

Реклама

"Вже зараз одна з найбільш популярних послуг — поповнення карток українських банків, і особливо це стало відчуватися з запуском першого українського мобільного банку. Роль посередника в трансформації готівки в безготівку — важлива і необхідна роль. До того ж, термінали розвиваються і в частині оплати послуг карткою. Тут грає роль звичка: за роки люди звикли підходити до нього і оплачувати послуги там. Це частина культури споживання, стійка звичка користувача, яку можна зробити більш комфортною. Адже навіщо ламати, якщо можна будувати?", — резюмує Альона Дегрік Шевцова.