Альона Дегрік Шевцова розповіла про те, як працює платіжний ринок Японії

1 квітня 2019, 10:52
Поки країна слідкує за результатами виборів, деякі бізнес-експерти все ж зберігають професійний вектор і висвітлюють свої ніші

Так, наприклад, глава процессингової компанії LeoGaming Альона Дегрік Шевцова докладно розповіла у своєму блозі In Fintech We Trust про те, в яких особливостях існує ринок payment-послуг Японії.

"Почну з розриву шаблону — в Японії домінує готівка. Так, в одній з найбільш технологічних країн світу з економікою-лідером і маглев-поїздами воліють платити не карткою і телефоном, а паперовими грошима. Такі справи. У 2016 році відсоток безготівкових транзакцій в Японії становив — барабанний дріб – 20%. Менше, ніж в Україні, — розповідає Альона Дегрік, тут же додаючи: – У програмі уряду стоїть завдання збільшити частку безготівкових транзакцій до 40% транзакцій до 2025 року. Нагадаю, в Україні за підсумком 2018 року 45,1%".

Реклама

На думку CEO LeoGaming, QR-коди складають основу платіжного ланцюжка японських сервісів. Їхньому впровадженню і активному використанню сприяють як fintech-сервіси, так і банки, які активно співпрацюють з першими в бізнесі.

"Після того, як влада внесла зміни до закону, який полегшує процедуру доступу третіх сторін до рахунків і даних вкладників, fintech-компанії почали активно запускати свої рішення, і банкам довелося реагувати, - пояснила Альона Дегрік Шевцова, продовжуючи: – Три найбільших японських банки — Fukuoka, Yokohama і Resona — спільними зусиллями запустили систему оплати через QR-коди і додаток під назвою Yoka Pay. У січні 2018 року ще один японський великий банк Mizuho запустив Mizuho Wallet. Тоді ж компанія Origami інтегрувалися з Ogaki Kyoritsu Bank — це дозволило клієнтам банку використовувати "QR-кодовий" додаток", — закінчила свою думку Альона Дегрік Шевцова про найбільші інтеграції між двома сферами.

Говорячи про лідерів ринку, глава LeoGaming, розповіла про головних рітейлерів Країни сонця, що сходить, які створили екосистему для клієнтів.

Реклама

"Але одним з лідерів є Rakuten Pay – mobile-only система платежів, яку в 2016 році запустив лідер японського e-commerce сегменту. У додатку величезна перевага через знаходження в екосистемі Rakuten: для ідентифікації клієнти вводять лише свій Rakuten ID. Кількість торгових точок, де можна розрахуватися гаманцем — майже 1,2 млн, —пише Альона Дегрік, і далі: – Значущим конкурентом "ракутена" є Line Pay — додаток на основі месенджера Line, аудиторія – 165 млн осіб. Line був запущений в 2014 році. У ньому доступні грошові перекази між користувачами та мобільні платежі".

Говорячи про інших учасників ринку, Альона Дегрік Шевцова називає індійський сервіс Paytm, блокчейн-стартап MoneyTap, а також китайський WeChat Pay.