Велика перерва в школах: навчальну програму 5-9 класів оновлять

10 березня 2017, 08:22
Батьки і вчителі висловили зауваження до програми, найбільше обговорювали предмети "Історія", "Зарубіжна література" та "Математика"

Змінити шкільну програму запропонували тисяча осіб / Фото: Анатолiй Бойко

Міносвіти завершило перший етап обговорення нових навчальних програм для 5-9 класів. Батьки просять не витрачати час на копіювання папок, а вчителі просять переставити теми.

Нагадаємо, в червні 2016 року в МОН провели обговорення програми для початкових класів. Програму для 5-9 класів обговорювали онлайн — на сайті "EdEra", де близько тисячі людей залишили свої пропозиції щодо кожного з 13 шкільних предметів. Зауваження і побажання передані робочим групам, які формують готовий проект програми.

Реклама

"З 15 до 22 березня таким же чином проведемо обговорення цього проекту. Остаточно зміни будуть прийняті в навчальну програму в червні", — повідомив "Сегодня" заступник міністра освіти Павло Хобзей.

За його словами, однією з основних цілей введення нової програми стане впровадження "наскрізних тем" у процес навчання — "Екологічна безпека та сталий розвиток", "Громадянська відповідальність", "Здоров'я та безпека", "Підприємливість і фінансова грамотність".

ПРИНЦ І IT. За даними МОН, найбільш обговорюваними предметами стали "Історія", "Зарубіжна література" та "Математика". "Філософський сенс "Маленького принца" шестикласники не розуміють, його повинні проходити у 8-му класі. А Марину Аромштам краще читати в дев'ятому (а не восьмому, як зараз) — її твори складні навіть для дорослих", — вважає вчителька Тамара Денисюк.

Реклама

Деякі батьки відзначають, що програма вивчення сучасних технологій зараз відстає від реального рівня знань підлітків. "Сучасні діти в 5-му класі вже вміють копіювати файли і папки. Навчальний час потрібно використовувати для отримання корисних практичних занять. Вивчення "Технологій у житті людини" — непотрібна теорія, краще навчити дітей швидко друкувати", — говорить один з батьків Олександр Литвиненко.

Також вчителі висловили зауваження до розподілу часу з предметів. "Інструктаж з безпеки не потрібно виділяти в окрему тему: ми витратимо на це 15 хвилин, а не цілу годину", — каже вчитель Ольга Барна. А викладачі географії просять розвантажити щільність програми. "Нехай учні вивчають прямокутні координати пізніше, якщо їм це знадобиться в житті. Ми не освоїмо таку тему, якщо на неї виділяється тільки один урок", — говорить Тетяна Чопко.

У МОН вважають, що перекроїти підручники потрібно і через нестиковки, такі як неправильна послідовність викладу тем. "Тему "Вектори" школярі вивчають вже після того, як з фізики почалася механіка з обчисленням векторів. Їх варто переставляти місцями", — пояснив Павло Хобзей. Згодні з такою позицією і вчителі. "В 6-му класі ми не можемо вивчати амплітуду коливань температури, так як з математики учні ще не проходили віднімання негативних чисел", — додає Чопко.

Реклама

ДІТИ РОЗУМНІШАЮТЬ. На думку експерта Катерини Таранник-Ткачук, зміна програми дозволить зробити її актуальною. "Сучасні діти дуже змінилися. Наприклад, раніше хтось міг не зрозуміти глибокий зміст твору, а зараз все інакше. Можна пробувати читати якийсь роман у молодших класах".