Комунальний транспорт у багатьох українських містах залишається збитковим. Не змінюючи тарифів, транспортники не мають можливості оновлювати рухомий склад.
Проїзд в Харківському метрополітені вже мінімум рік – найдорожчий в Україні. Вартість поїздки – три гривні. Пасажири купують не жетони, а паперові квитки. Проїзд у трамваї коштує дві гривні, в маршрутках – від двох до чотирьох. Харків'янин Ігор щодня використовує різні види транспорту, і в місяць витрачає не менше 200 гривень. "Як правило, дві поїздки метро і одна-дві в маршрутки, це я в середньому порахував. А так коли шість, коли туди-назад одним транспортом. А коли і двадцять. Іноді звичайно це відчутно, зараз дохід не особливо великий", – каже жителька Харкова.
Одесити за поїздку в трамваях і тролейбусах платять півтори гривні, хоча собівартість втричі більше, скаржаться чиновники, і обіцяють ціни підвищити. А тим, хто хоче економити, пропонують купувати проїзні квитки.
"Потрібно перерозподілити потік, щоб пасажир купував постійний квиток, цим самим ми полегшимо роботу і водія і кондуктора", – стверджує Валерій Новіков, директор департаменту транспорту Одеської міської ради.
У Львові проїзд раз подорожчав. В маршрутці городяни платять три гривні, в електротранспорті – дві.
"Вартість пального зросла відтоді більш ніж на 33% – відповідно є всі законодавчі підстави для перегляду тарифу. Плюс тариф не обгрунтований і є збитковим", – розповідає Іван Велійка, голова Львівської обласної асоціації перевізників.
Проте, враховуючи ситуацію в державі, мерія і перевізники домовилися про мораторій на підвищення ціни на проїзд.
Нагадаємо, проїзд у Київському метрополітені може подорожчати до 3 гривень 50 копійок.
Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Украина" за 23 вересня.