"Чорна п'ятниця": як магазини обманюють українців

16 листопада 2017, 07:28
Більше заощадити можна онлайн, а ціни варто вивчити заздалегідь

Фото: з відкритих джерел

Трохи більше тижня залишилося до найочікуванішої події в світі шопінгу – дня тотальних торгових розпродажів, відомого під назвою "чорна п'ятниця". Цього року вона випадає на 24 листопада. Багато українських магазинів вже обіцяють запаморочливі знижки на всілякі товари. "Сегодня" дізналася, як купити собі річ дешевше і потім не шкодувати.

Традицію глобальних розпродажів Україна нещодавно запозичила у США, де вони відбуваються першої п'ятниці після Дня подяки. Там за один день американці в середньому спускають 50-60 млрд доларів, адже продавці обіцяють знижки аж до 90%. Цього дня в мериканських торгових центрах відбувається справжнє божевілля: люди змітають усе з полиць і стоять годинами в чергах, а американські полісмени ведуть статистику травмованих в баталіях за покупку мрії.

Реклама

В Україні ж культура п'ятничних розпродажів тільки входить в моду, тому розпродажі проводять переважно великі торгові центри і онлайн-магазини. Продавці зізнаються: "чорна п'ятниця" – це можливість залучити нових клієнтів, порадувати лояльних і заодно позбутися залишків товарів, на які зараз не сезон. До того ж, на відміну від зарубіжних ритейлерів, українські ставлять знижки скромніше та й не на всі товари.

"В середньому "чорної п'ятниці" ціни знижуються на 40-50%. Найпопулярніші акції: продаж лімітованої кількості товарів зі знижкою, безкоштовна доставка за замовленням, "1+1=3" (три товари за ціною двох), – говорить керівник онлайн-маркету Bigl.ua Андрій Здор. – Але є продавці, які заздалегідь завищують ціну, щоб потім зробити космічну "знижку". Тому за тиждень-два до розпродажу варто подивитися і записати вартість товарів".

У мережі знижки набагато масштабніші: продавці не витрачають гроші на утримання магазину, тому можуть скинути більше без збитку для себе. А ось зробити манікюр зі знижкою або повечеряти в ресторані навряд чи вдасться удвічі дешевше.

"Найчастіше знижки роблять на одяг і взуття. Літні сукні, сарафани дійсно можна купити на 70% дешевше, а теплий одяг з минулих колекцій – на 25-40%. Реальні знижки на техніку, електроніку та меблі не перевищують 15-20%" , – пояснив "Сегодня" керівник маркетплейса Prom.ua Іван Портной.

Стосовно трендів, то в топі сукні, футболки, светри, смартфони, чохли для телефонів, а також дитячі іграшки та рюкзаки.

Реклама

"Це 80% всіх продажів. З побутової техніки найчастіше купують дрібну і кухонну – блендери, мультиварки і м'ясорубки. Крім того, попитом користується чоловіча та жіноча парфумерія, а також засоби для прання", – говорить Портной.

Щоб відхопити покупку мрії, досвідчені шопери радять замовляти товар якомога раніше, адже через високий попит він може швидко закінчитися.

"Звертайте увагу на розмір знижки. Він повинен бути реалістичним: наприклад, мобільний телефон за 10 тис. грн не може коштувати навіть "чорної п'ятниці" 3000 грн. Читайте відгуки про продавця і товар. Можливо, велика знижка – це спосіб продати продукцію з дефектом. Не погоджуйтеся на передоплату за "бронювання" товару з величезною знижкою. Намагайтеся оформляти замовлення через корзину і оплачувати його готівкою кур'єру або післяплатою", – радить Андрій Здор.

Ховають дорогі речі

Стосовно розпродажів в торгових центрах, то тут теж чимало підводних каменів. По-перше, магазини одягу часто вдаються до хитрощів: наприклад, дорогі речі просто ховають на період знижок. Те ж саме стосується ходових розмірів. Крім того, американські магазини не раз викривали в продажу "похідних продуктів" – вони виглядають як оригінальні, але менш якісні і виготовлені тим же виробником, але спеціально для продажу "чорної п'ятниці". З плюсів: в магазині немає ризику натрапити на шахраїв і можна приміряти речі. Щоправда, врахувати доведеться товкучки і черги.