Що думають вчителі про дванадцятирічку і в чому головна проблема шкільної реформи

19 жовтня 2020, 20:00
Питання 12-річного шкільного навчання не перший рік є предметом спору політиків і чиновників

Дискутувати треба не про 12 чи 10 років шкільного навчання, а про зміст начальних програм, які сьогодні, за наслідками проведених освітніх реформ, на 90% не відповідають віковій категорії учнів, вважає викладач математики, заслужений вчитель України Людмила Войтович.

Питання 12-річки у школах та її доцільності не перший рік є предметом спору політиків та урядовців. При цьому думка освітян з цього приводу не зводиться до рахування кількості шкільних років. Натомість вони наголошують на необхідності приведення об’ємів навчальних матеріалів до кількості годин.

"Саме з цього варто було б починати реформи", – каже заслужений вчитель України.

Людмила Войтович переконана, що сучасного школяра треба розвантажувати, бо українські діти просто не мають дитинства.

"Головне питання – це яким чином буде організована 12-річна освіта. Я вам скажу, що я завжди говорю те, що думаю. І реформа та, якою вона є зараз – я її такою не бачу. Тому що реформу треба починати: перше – з перегляду програм навчальних. 90% програми не відповідають віковій категорії. Друге – об’єм матеріалу не відповідає кількості годин. Коли на кожному уроці нова тема – то яка б дитина здібна не була, вона сьогодні все зрозуміла, а завтра все "вивітрилося", бо немає відпрацювання. А далі вже – технічне забезпечення, підручники. Сучасні діти повинні мати все, що повинна мати дитина в сучасному навчанні. Основне – розвантажити учня. У нас діти не мають дитинства", – наголошує вчителька.

Вона також звернула увагу на проблему зі шкільними підручниками. Каже є неякісні, та їх все одно друкують і постачають у школи.

"... Якщо друкується підручник, є різні програми і автори. І якщо ми розглядаємо, обираємо і голосуємо і бачимо – що цей підручник кращий, а цей – гірший, а цей взагалі нікудишній, то я не розумію чому в одні школи відправляються одні підручники, а в інші – інший. Якщо підручник виграв тендер, то цей підручник має йти на школу. А якщо якась школа хоче закупити інший – якщо вона робить заявку на такий підручник – то її право. А коли школа бере не зовсім хороші підручники, бо іншого права вибору обрати немає – це не правильно", - зауважила Людмила Войтович.

Нагадаємо, на захист 12-річної освіти у школах днями виступила ексміністр Лідія Гриневич. Вона припускала, що питання недоцільності 12-річки можуть винести на всенародне опитування.