Справа про закупівлю дизпалива для "Укрзаліниці": п'яти особам повідомили про підозру

18 липня 2018, 19:42
Детективи НАБУ з'ясували, що ціна на дизельне пальне, яке закуповувала компанія, була необґрунтованою завищена

"Укрзалізниця" запустить поїзд з вагонами-трансформерами, фото telegraf.com.ua

Детективи Національного антикорупційного бюро України під процесуальним керівництвом прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури повідомили посадовим особам ВАТ "Укрзалізниця" і представникам ТОВ "Вог Аеро Джет" (навесні 2018 змінила назву на ТОВ "Воленс Трейд") про підозру у зловживанні службовим становищем, через що "Укрзалізниці" завдано збитків в особливо великих розмірах. Про це повідомляє прес-служба Бюро.

Йдеться про колишнього керівника філії "Укрзалізниці" – "Центр забезпечення виробництва" (ЦЗВ), колишнього заступника начальника "ЦЗВ", начальника відділу нафтопродуктів управління обліку нафтопродуктів і складського "ЦЗВ", довірену особу кінцевих власників фінансово-промислової групи, до складу якої входить компанія-постачальник пального "Укрзалізниці" – "Вог Аеро Джет", а також підпорядковану куратору особу, відповідальну за пошук і супровід державних закупівель нафтопродуктів.

Реклама

У прес-службі НАБУ відзначили, що місцеперебування екс-керівника філії, куратора компанії-постачальника і його підлеглого поки не встановлено. 

За версією слідства, в березні 2016 року компанія "Вог Аеро Джет" виграла тендер і уклала з філією "Укрзалізниці" – "ЦЗВ" договір поставки дизпалива за економічно вигідною ціною, яка на той момент була нижчою за ринкову. 

Згодом "Укрзалізниця" і постачальник тричі (23, 25 і 29 березня 2016 року) підписували додаткові угоди до договору поставки. 

Реклама

"Відповідно до цих угод посадові особи" Укрзалізниці ", користуючись нормою закону про можливість підвищення ціни до 10% в разі її коливання на ринку, кілька разів додатково збільшували вартість дизпалива для залізниці", – йдеться в повідомленні. 

Як з'ясувало слідство, законних підстав для укладення третього додаткової угоди не було, оскільки протягом 25-29 березня 2016 року ринкові ціни на паливо не піднімались. 

Отже, закупівельна ціна дизпалива не тільки втратила свою економічну привабливість, а й перевищила ринковий рівень цін, що, на думку детективів, призвело до викривлення результатів торгів.

Реклама

Відзначається, що "Укрзалізниця" закупила у переможця тендера три чверті запланованого обсягу пального за цінами, завищеними на підставі третьої додаткової угоди, і в результаті переплатила постачальнику за дизельне пальне 92 млн грн.

Згадана додаткова угода вплинула і на ціну пального, яка визначалася наступними (четвертою і п'ятою) додатковими угодами.

"Детективи впевнені, що це збільшило вартість придбаних обсягів пального за договором поставки на 22 млн грн. На їхню думку, ці обставини також повинні бути враховані при притягненні до кримінальної відповідальності винних осіб", – йдеться в повідомленні.

У прес-службі відзначили, що розслідування наведених фактів детективи НАБУ почали у вересні 2016 року.

"В рамках кримінального провадження ініційована низка судових позовів, за результатами розгляду яких суд підтвердив безпідставність і незаконність укладання третьої додаткової угоди. 27 липня 2017 року до такого висновку дійшов Господарський суд Києва. 18 жовтня того ж року Київський апеляційний господарський суд підтвердив це рішення. 15 березня 2018 Верховний суд України відхилив касацію "Вог Аеро Джет" на рішення судів нижчої інстанції. Тому детективи НАБУ отримали додаткові аргументи на користь версії слідства", – говориться в повідомленні.

Раніше в НАБУ повідомили про затримання начальника департаменту із закупівель "Укрзалізниці" .

Також повідомлялося, що НАБУ підозрює двох співробітників "Укрзалізниці" в корупці.