Дії Росії на Азовському морі: міністр назвав суму збитків українських портів

26 жовтня 2018, 10:05
За оцінками Омеляна, судновласника втрачають до 50 тисяч доларів за день

Фото: Держприкордонслужба України

Дії Росії в Азовському морі щодо затримки суден з портів Бердянська і Маріуполя завдали Україні збитків на більш ніж мільярд гривень. Про це заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян, передає "Радіо Свобода".

"Фактично, це ми вже можемо рахувати збитків понад мільярд гривень, прямих. Ми бачимо, що вантажопотік у двох морських портах – Маріуполя та Бердянська – скоротився за час російських військових дій на сході України майже вдвічі. Маріупольський порт був змушений перейти на чотириденний робочий тиждень", – зазначив міністр.

Реклама

Крім того, він підкреслив, що "ми бачимо постійні зупинки українських, іноземних кораблів в Азовському морі, Керченській протоці, призводять до того, що судновласники зазнають збитків: простій таких кораблів – це близько 15-50 тисяч доларів на добу".

Також Омелян додав, що середній час затримки кораблів досягає більш 30 годин, і "на жаль, це втрати не тільки України, але і в тому числі європейських платників податків, оскільки продукція з цих двох портів йшла на і ринки Європи".

"І я вдячний США і Євросоюзу, що вони відреагували на цю ситуацію. Ми бачимо жорсткі заяви як Держдепу, так і інших офіційних джерел Вашингтона. Ми бачимо, що це питання зараз розглядається в Європарламенті, є предметом серйозної стурбованості Європейського комісара з питань зовнішньої політики", – нагадав міністр. 

Реклама

Водночас, Омелян визнав, що Україна розраховує на більш жорсткі дії партнерів, "в тому числі і санкційних щодо чорноморських портів Російської Федерації, до чого ми вже закликаємо світову спільноту протягом певного часу".

Він також підкреслив, що перша хвиля ускладнень почалася після того, як стартувало будівництво Керченського моста, яке відбувалося з порушенням всіх і двосторонніх, і міжнародних домовленостей.

"Тоді був істотно обмежений розмір суден, які можуть проходити Керченською протокою. Безумовно, це вплинуло і на економічну обґрунтованість перевезень. Друга хвиля – це безпосередньо самі затримки суден. Це ще один прояв гібридної війни, яку веде Росія, щодо дестабілізації Азовського регіону" , – резюмував Омелян.

Реклама

Нагадаємо, Європейський парламент 25 жовтня ухвалив резолюцію, в якій депутати висловлюють стурбованість у зв'язку з нестабільною ситуацією, що склалася в Азовському морі.  Європейські парламентарії висловлюють в документі побоювання, що вона може перерости у відкритий конфлікт.

У документі, серед іншого, засуджується будівництво Кримського моста , а також причетність до його зведення європейських компаній в обхід санкцій.