Дії Росії в Азовському морі: експерт пояснив плани Кремля

10 листопада 2018, 11:50
Марчук розповів про втрати України через Керченський мост і обмеження судноплавства

Фото: port.odessa.ua

Анексія Криму Росією і подальше будівництво окупантами Керченського моста повинні були змусити українців передбачити серйозні економічні наслідки від таких дій Кремля для українських портів Азовського моря.

Про це заявив представник України в Тристоронній контактній групі , колишній глава Служби безпеки України і екс – міністр оборони Євген Марчук в інтерв'ю"Новому времени".

Реклама

"Коли анексували Крим, тобто територію привласнили собі по обидва боки Керченської протоки, там не можуть ходити кораблі. ... Можна було відразу припустити, до чого призведе захоплення двох сторін Керченської протоки. Для будь-якої континентальної країни вихід у Світовий океан – це дуже серйозний складовою момент економіки", – нагадав експерт.

Також Марчук підкреслив, що "було однозначно зрозуміло, що з Керченською протокою будуть проблеми".

"Тому що, коли Україна і Росія в грудні 2003 року підписали двосторонню угоду по Азовському морю, а в квітні 2004 року вона була ратифікована парламентами, передбачалося, що це внутрішнє море двох країн, тому діяльність міжнародного морського права, тобто міжнародної конвенції, було обмежено дуже серйозно", - розповів він.

Крім того, за його словами, одними з перших "постраждалих" стали металургійні підприємства Маріуполя.

"А що таке Маріуполь? Це величезний шматок експорту, до того ж дуже дорогого. Це металургія, вироби з металопродукції і так далі. І це треба було передбачити, звичайно", – заявив експерт.

Окремо Марчук запевнив, що як тільки росіяни почали будівництво Керченського моста, "було однозначно зрозуміло, для чого".

"Вони відразу обмежили по висоті, а це значить, що для великих океанських кораблів торгового флоту, що перевозять саме в океанських масштабах нашу металеву продукцію на експорт, це буде проблема. Так і вийшло, вони зараз туди не можуть пройти. А те, що зараз Росія створює в Азовському морі, це чисто економічний напрямок блокади, щоб Україна втратила", – резюмував він.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, як загострюється ситуація в Азовському морі
Росія не пропускає судна через Керченську протоку в порти Бердянська і Маріуполя . На сьогоднішній день затримані вже більше 150 суден . Офіційна причина – огляд за договором між Росією і Україною від 2003 року.

На ділі ж , за словами української влади і експертів , справжнісінька блокада Азовського моря . Американські експерти попереджають , що це може бути першим кроком до анексії Азовського моря Росією .

За інформацією сайту "Сегодня", концепції можливої відповіді на "азовську кризу" вже є.Але коли вони будуть розглянуті і прийняті – поки невідомо .