Експерт назвав слабкі сторони нового закону про маркування продуктів

17 грудня 2018, 07:40
У законі досі прописана норма, згідно з якою підприємець сам вирішує, вказувати йому чи ні термін реалізації того товару, який фасується безпосередньо в торгових точках.

Фото: архів / Фото: Анастасія Іскрицька

Довгий час товари в українських магазинах маркували практично нерозбірливо, приховуючи важливу інформацію, не вказуючи алергени і багато іншого . Але днями Верховна Рада прийняла законопроект №8450" Про інформацію для споживачів харчових продуктів " , який повинен врегулювати цю сферу . Правда , на практиці все вийде не зовсім так райдужно , як прописано в документі .

Так , Максим Несміянов , виконавчий директор Союзу споживачів України розповів про те , які законодавчі норми тепер викликають побоювання . Одне з положень , яке викликає питання – це те , що для харчових продуктів , які зберігаються понад 18 місяців , у даті досить буде вказати тільки рік виробництва .

Реклама

"Наприклад , якщо товар зроблений 01.2018 р , то це одна розмова , а якщо він зроблений в листопаді 2018 року, то я , як покупець , цього не знаю . Я зроблю висновок , що вже пройшов цілий рік , і відрахував 6 місяців наступного року . І вже в районі травня я буду розуміти , що товар прострочений , хоча він ще не прострочений . Це законодавча дурість , вони якось хотіли це спростити , але зробили тільки гірше " , – підсумував Несміянов.

Експерти впевнені , що нові законодавчі норми здебільшого правильні , але ось хто буде здійснювати контроль за їх реалізацією – залишається загадкою . Та й для бізнесу , який працює за всіма правилами , норми нічого не змінять , а ось ті , хто намагалися всіляко приховати важливу інформацію , будуть продовжувати це робити .

Більш докладно про те , як будуть маркувати продукти по – новому , читайте в матеріалі сайту "Сегодня": Як зміниться маркування продуктів в Україні : плюси і мінуси нового закону