Експерти пояснили, хто винен у численних порушеннях авіарейсів

29 липня 2018, 06:00
Пасажир, який заплатив гроші за переліт, автоматично укладає договір з авіакомпанією-перевізником, затримки і скасування рейсів – це порушення такого договору

Фото: Pixabay

Цього літа Україна страждає від справжнього туристичного колапсу . Українці , які поїхали на відпочинок за кордон , довгий час на могли повернутися додому , інші  не могли навіть вилетіти з країни , тому їх рейси постійно переносилися , затримувалися або скасовувалися . Замість того , щоб поїхати у відпустку і відпочити ,  люди кілька днів поспіль жили в аеропорту і втратили час, нерви і гроші.

Перше питання, яке виникає у туристів, чиї рейси зірвалися, це хто ж винен – авіакомпанія або туроператор? Справа в тому, що якщо людина купувала квиток на літак самостійно і зіткнулася з проблемами з вильотом – тут відповідальність несе авіакомпанія. Якщо ж людина користувалася послугами туроператора, який набував квитки, бронював місця і т.д. – вина покладається саме на турагентство. Правда, українські контори не надто поспішають відшкодовувати збитки, тому спроби відвоювати належну компенсацію можуть перерости в справжні судові розгляди.

Реклама

"На жаль, останнім часом почастішали випадки затримки, перенесення рейсів, або відмови в перевезенні пасажира авіакомпанією. Також, мають місце випадки скасування вильоту в призначений день і пасажирам доводиться терпіти різні незручності, в тому числі і матеріальну та / або моральну шкоду.

Необхідно розуміти, що пасажир, який заплатив гроші за переліт, уклав договір з авіакомпанією-перевізником, і така компанія несе зобов'язання доставити його в призначений час і місце. Затримка рейсу, його скасування або перенесення є порушеннями даного договору з боку перевізника", – говорить юрист ЮК "ВОЛХВ" Ярослава Борка
.

Юрист міжнародної юридичної фірми Kinstellar Олексій Бурчевскій розповідає в коментарі сайту " Сегодня" , що потрібно розуміти – йдеться про чартерні рейси або про регулярні , тому що в одному випадку відповідальність , як правило , несе авіакомпанія , а в іншому – туроператор .

" Якщо це регулярний рейс, то договір укладається між пасажиром і авіакомпанією, це є договором про перевезення, і, таким чином, за будь-якими компенсаціями, пов'язаними з цими перевізниками, потрібно звертатися в авіакомпанію. Якщо ж це рейс чартерний, то чартерний договір – це окремий вид, і він укладається між туроператором і авіакомпанією на перевезення певного числа пасажирів – це може бути цілий літак, блок місць на літаку. Відповідно, будь-які претензії щодо перевезення насамперед направляються туроператору, особливо, що стосується відмін, затримок і т.д.

Далі туроператор, якщо він вважає за потрібне, або якщо є вина авіакомпанії в тому, що сталося – він або виставляє свої претензії авіакомпанії, або залучає її, як відповідача, або як третю особу", – пояснює Олексій Бурчевський
.

Більш детально про те , що ж робити в таких ситуаціях і як отримати компенсацію , читайте в матеріалі сайту "Сегодня": Проблеми в аеропортах: як добитися компенсації збитків і що потрібно знати про це.