Українці масово скаржаться на хімчистку: як захиститися

27 лютого 2019, 08:12
Речі псують і відмовляються виплачувати компенсації

Українці часто скаржаться на хімчистки. Люди нарікають, що служби з очищення перетворюють одяг на мотлох. Журналісти "Сегодня" вирішили з'ясувати, як вибрати якісний сервіс, і на що звертати увагу.

Днями Дарина Ліщук здала до хімчистки білий пуховик. Але замість відбілювання річ ще більше забруднили. При цьому клінінгова компанія відмовилася перечищати пуховик або компенсувати збитки.

"Синя пляма незрозуміло звідки з'явилася. Хотіла зробити як краще, а вийшло, що тільки зіпсували річ, і її просто тепер потрібно викидати, бо нічого з нею не зробиш. ...Запитую, в чому причина, що це таке, а вони відповідають, що річ зношена і відповідальності вони за це не несуть", – розповідає Дарина.

Але знімальній групі "Сегодня" представники хімчистки пояснили ситуацію по-іншому.

Реклама

"Це миючий засіб затемнив. Ми свою роботу зробили, і зробили її прекрасно. Ми не збираємося нічого визнавати, і нічого ми теж не компенсуватимемо", – говорить представник хімчистки Олена Ярмак.

У свою чергу, виконавчий директор спілки споживачів Максим Несміянов каже: перш ніж віддавати річ в чистку, вимагайте, щоб у договорі прописували, якими конкретно засобами її чиститимуть. Також письмово фіксуйте стан вашого одягу.

"Вказуєте відсоток зносу речі. Врахуйте, якщо відсоток зносу речі вище 50%, то жодних гарантійних зобов'язань ніхто вам не закриє. Вони посилаються на те, що відсоток зносу був досить великий, і споживач ні на що не має права", – радить Несміянов.

Уточнити процес зносу речі можна за спеціальною таблицею, яка є в кожній хімчистці. Тому перед тим, як підписувати акт передачі, перевірте, чи правильно вказали стан вашого одягу.

Нагадаємо, раніше ми розповідали про те, що робити, якщо хімчистка зіпсувала річ. Повернути річ на повторне прання, зазвичай, можна протягом п'яти днів, за умови, що клієнт не знімав захисну плівку і бирку хімчистки.

Також ми писали про те, як заробити на пральнях.