Індустрія відреагувала на закон Ради: українське кіно і телебачення вбивають

19 травня 2016, 21:14
Документ встановлює нові квоти і заборони на українському ТБ

Українське кіно і телебачення вбивають. Так відреагувала індустрія на черговий закон, прийнятий Верховною Радою. Документ встановлює нові квоти і заборони на українському ТБ. Тепер канали зобов'язані 70% ефіру віддати під кінопродукцію Європи, США і Канади. Причому, лише половина цього часу виділена національному контенту. В інші 30% можуть входити програми Індії, Латинської Америки, Росії та інших країн.

За кількістю заборон і обмежень на кіноринку Україна вже наздогнала СРСР, переконаний режисер і продюсер Віктор Приходько.

Реклама

"Вони взяли і вбили свої патріотичні, наші чесні канали. Вбили їм бібліотеку, завдали їм жахливий матеріальний збиток. А виглядає все – вони роблять собі всілякі політичні маневри", – говорить Віктор Приходько.

Експерт упевнений – це чергова спроба заробити рейтинги на хвилі патріотизму і боротьби з ніби російським продуктом, бо за новим законом, будь–який фільм, знятий за найменшої участі російських компаній, акторів, режисерів навіть в Україні – ані українським, ані європейським не є.

"Заохочуйте! За українську мову заохочуйте. За кіно повністю зняте в Україні – заохочуйте. Тоді у людей буде стимул", – додав Приходько.

Реклама

Для того щоб виконувати новий закон, телеканалам потрібно або терміново закупити тисячі годин дорогого іноземного продуктуя, або зняти свій. Щоправда, у зв'язку з економічною кризою і занепадом на ринку реклами – грошей на якісний продукт у вітчизняних каналів – немає.

"Кожен четвертий телевізор, який включений в країні, – глядачі дивляться не українське телебачення і є небезпека, що ця пропорція буде зростати", – уточнив продюсер Ряшин.

За словами продюсера Влада Ряшина, зараз всі телеканали країни на рекламі можуть заробити максимум 150 мільйонів доларів за рік, тоді як одна серія якісного серіалу обходиться до півмільйона. Значить, всіх грошей рекламного ринку країни вистачить на два-три хороші проекти на рік для всіх телеканалів. Цим точно ефір не наповнити. Тому й доведеться – або знімати низькопробний продукт, або купувати.

Реклама

"Чому наші законодавці лобіюють в даному випадку інтереси американських і європейських компаній, за великим рахунком, теж мені незрозуміло", – додав Ряшин.

У тому, що це лобіювання чиїхось інтересів – експерти навіть не сумніваються. Закон про квоти розглядали ще в квітні – і провалили. За регламентом – його не могли розглядати повторно раніше осені, але на початку тижня в порушення всіх процедур знову внесли до порядку денного.

"Потрібно витратити багато здоров'я, нервів і сил, щоб 7 разів проштовхувати законопроект через вищий законодавчий орган країни", – сказав Віктор Мирський, Film.ua Group.

Втім, деякі медіагрупи, зокрема, група 1+1 вважають, що законопроект правильний.

"Канал 1+1 живе сьогоднішнім днем. І промови його керівника Олександра Ткаченка про те, що це потрібний законопроект, мотивовані тим, що його рейтинги сьогодні і завтра стануть вище. Олександр Владиславович не думає про те, що буде післязавтра. Післязавтра це рівно так само вдарить і по ньому. Тому що в якийсь момент власникам каналу 1+1 трішечки набридне фінансувати виробництво, а ми знаємо, що сьогодні провести якісний контент тільки за гроші, зароблені тільки на рекламному ринку, неможливо. І Олександр Владиславович знає про це не гірше, ніж я", – сказав Віктор Мирський.

Якщо продовжити і надалі політику заборон і квот, каже Віктор Мирський, канали просто втратять глядачів. Вони просто підуть в інтернет або супутник, де – як не парадоксально – і сьогодні у вільному доступі є всі російські телеканали і програми.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".