Як був збитий Іл-76 в Луганську і чому не відбили атаку: експерт озвучив подробиці

19 червня 2019, 05:17
Першу керовану ракету бойовиків від ПЗРК "Голка" вдалося зловити на теплову пастку

/ Фото: AFP

Збитий терористами літак Іл-76 в Луганську 2014 року не зміг відбитися тепловою пасткою від другої випущеної ракети, адже її не могли побачити члени екіпажу. Про це розповів у коментарі сайту "Сьогодні" директор Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Олександр Рувин, який керував експертизою з даної катастрофи.

З його слів, були вивчені всі переносні зенітно-ракетні комплекси – "Стріла-2", "Стріла-2М", "Стріла-3", "Голка", "Голка-1", "Голка-Д", "Верба" , і зенітні установки ЗСУ-23-4 "Шилка", ЗСУ-23-2, що могли бути як на озброєнні у бойовиків, так і на озброєнні російської армії. В результаті розвідники з Луганського аеропорту знайшли недалеко від місця аварії відстріляні труби ПЗРК "Голка" і були зроблені висновки, що було два постріли з цього ПЗРК.

Реклама

"Теплові пастки в цьому літаку міг відстрілювати тільки старший повітряний стрілок. В інших літаках відстрілювати пастки може ще і командир екіпажу. Це був один з найстаріших літаків – в такому відстрілювати пастки міг тільки старший стрілок, який перебував у кормі літака. Був би інший, сучасніший Іл-76 – може, помітили б другу ракету, встигли б відстріляти пастки і залишилися б живі. Ми провели слідчий експеримент, і підтвердили те, що він не міг бачити, що по літаку була випущена друга ракета. Її не бачив і командир, адже стріляли знизу. Огляд кабіни істотно обмежений, що фізично не дозволило старшому стрілку виявити ознаки другої керованої ракети, і не дозволило випустити пастки. Він просто не бачив другу ракету", – розповів Рувин.

Читайте також:

Експерт розповів, що вражаючими чинниками керованої ракети стали фугасні й ударні дії вибухової речовини (гексоген з тротилом) і залишків палива. Він зазначив, що загальна вага вибухової речовини понад два кілограми, з них – 1200 грамів бойова частина, 800 грамів – твердопаливний двигун.

"Оскільки ракета потрапила на низькій висоті, палива було багато, і тому удар був досить потужний. У момент підриву бойової частини ракети літак був на відстані 6900 метрів від аеродрому, на висоті 630 метрів і летів зі швидкістю 267 км/год. Через попадання ракети літак почало кренити, хоча екіпаж намагався його врятувати. Після падіння з паливних баків вилилося паливо, яке через чотири секунди спалахнуло, почалася пожежа. На відео з вебкамери, яке є в мережі, видно яскравий спалах після падіння літака – це і є пожежа", – додав Рувин.

Читайте повний текст інтерв'ю сайту "Сьогодні" з главою експертної групи про аварію Іл-76: "До тих, хто послав літак, є питання".

Реклама

Нагадаємо, 14 червня 2014 під час заходу на посадку в аеропорту Луганська двома ракетами з ПЗРК "Голка" був збитий військово-транспортний літак ЗСУ Іл-76. На його борту перебували 40 десантників зі складу 25-ї окремої Дніпропетровської повітряно-десантної бригади і дев'ять членів екіпажу на чолі з полковником Олександром Білим. В результаті обстрілу всі вони загинули. Пізніше стали відомі імена всіх загиблих.

27 березня 2017 генерал-майора Віктора Назарова, якого підозрювали в службовій недбалості, що призвела до катастрофи Іл-76, визнали винним і засудили до семи років в'язниці.

Як повідомляли новини "Сьогодні", СБУ зібрала докази, що збити Іл-76 на Донбасі наказали в Кремлі. Операцією зі збивання літака з 49 десантниками ЗСУ на борту керував генерал РФ, а виконували наказ найманці ПВК "Вагнера".

Реклама