Як ресторани використовують безконтактне обслуговування в умовах карантину

3 липня 2020, 11:50
У ресторанах МакДональдз можна не стояти в черзі: замовлення оформляється дистанційно за допомогою терміналів самообслуговування, а приносять його прямо до столика

Епідемія COVID-19 та карантинні обмеження серйозно змінили ситуацію на ринку громадського харчування, вивівши на перше місце питання безпеки. Підвищені вимоги щодо безпеки під час пандемії висувають не тільки уряди різних країн, але й багато клієнтів кафе і ресторанів. Тому багатьом закладам громадського харчування довелося перебудовуватися буквально на ходу. Деякі представники ресторанного бізнесу ще до пандемії почали вибудовувати принципово нові системи організації обслуговування, які передбачають максимальний перевід всіх організаційних процесів онлайн. Тільки якщо раніше такі системи задумувалися як відповідь на загальну діджіталізацію, то тепер вони більше за інших відповідають вимогам соціального дистанціювання і тому можуть стати трендом на багато років.

Один із прикладів – модернізовані ресторани МакДональдз з "досвідом майбутнього". У закладах такого типу не потрібно стояти в черзі – замовлення оформляється дистанційно, за допомогою терміналів самообслуговування і цифрового меню, а принести його можуть клієнту прямо за столик.

Звичайні каси теж залишилися, але зони прийому замовлень і очікування розділені.

Ресторани з досвідом майбутнього почали відкриватися кілька років тому. У найближчі роки мережа планує перевести всі ресторани в цей формат.

Отже, яким же має бути безпечне обслуговування в ресторанах в період епідемії?

Відвідувача впустять в зал або на терасу, тільки коли там буде не більше людей, ніж вимагають карантинні правила. Можливо, доведеться трохи почекати, але вхід і вихід з ресторану розділені, отже немає ризику зіткнутися у дверях з тими, хто вже залишає заклад. На підлозі залу розміщені наклейки, які вкажуть, в яку зону потрібно пройти, щоб зробити замовлення і при цьому якомога менше перетинатися з іншими відвідувачами.

Біля кас і терміналу самообслуговування також є наклейки, які підкажуть, якою має бути безпечна дистанція між відвідувачами в черзі – 1,5 метра.

Термінали самообслуговування дозволяють зробити замовлення і оплатити його повністю безконтактно. Саме замовлення кладеться в одноразовий пакет, а співробітники ресторану тепер передають пакет так, щоб не торкатися до клієнта.

Звичайно, крім усього цього у всіх ресторанах вживаються заходи з підтримки чистоти і гігієни. Скрізь – біля входу, біля кас, в залі – розставлені диспенсери з дезинфектором.

Термінали оплати знезаражуються щогодини. Також кожні чверть години дезінфікують руки в рукавичках співробітники на касах. Щогодини такими ж розчинами обробляються ручки вхідних дверей, диспенсери для дезінфекторів, декор. Столи і стільці протираються дезинфікуючим розчином після кожного відвідувача.

Співробітники перед початком зміни і після неї проходять обов'язковий температурний скринінг, а на зміні обов'язково знаходяться в масках і рукавичках, які часто змінюються. Одноразові рукавички змінюються раз на годину, маски – кожні три години або, в разі потреби, частіше. Крім того, як і до карантину, співробітники зобов'язані мити руки кожну годину.

Також раз на годину дезінфікуються всі поверхні на кухні і в зоні обслуговування.

У компанії запевняють, що посилені стандарти безпеки та гігієни будуть діяти до тих пір, поки не відступить загроза коронавіруса.