Як українці ставляться до проблеми легалізації "євроблях" – опитування

5 вересня 2018, 14:58
За повну заборону та конфіскацію "євроблях" виступають тільки 4% респондентів

Фото: архів "Сегодня"

Соціологічна група "Рейтинг" провела опитування і дізналася в українців, як вони ставляться до легалізації в Україні імпортних автомобілів, виготовлених раніше 2008-2009 року. Думки респондентів, згідно результату опитування, розділилися.

Заборона імпорту. 34% опитаних виступають за те, щоб заборонити імпорт авто старше 10 років, а 47% – проти такого рішення. Ще 19% не визначились із відповіддю. За дозвіл ввезення старих авто частіше за інших виступали молоді респонденти, а також ті, хто вже має або збирається купити авто на європейських номерах.

Реклама

Зменшення податків. 62% респондентів вважають, що потрібно зменшити податки і зробити більш доступними імпортні автомобілі, а 14% виступили проти зменшення податків, оскільки це вплине на надходження до державного бюджету. Для 15% питання оподаткування ввезення автомобілів не є актуальним. Примітно, що за зниження податків найчастіше виступають молоді та більш забезпечені респонденти, а також ті, у кого є власна машина чи збираються придбати авто на європейській реєстрації.

Розмитнення автомобілів. 50% опитаних вважають, що оптимальним варіантом вирішення проблеми великої кількості нерозмитнених автомобілів на європейських номерах є дозвіл розмитнити їх і зменшити для них податки. 12% вважають, що їх потрібно дозволити легалізувати, але за діючими тарифами на розмитнення. 14% виступають за те, що їх потрібно узаконити взагалі без розмитнення. Лише 4% виступили за те, щоб залишити ситуацію як є, стільки ж виступають за повну заборону і конфіскацію "євроблях".

Примітно, що підтримка ідеї офіційної легалізації зі сплатою митних зборів переважає в усіх регіональних, вікових та майнових групах. Навіть дві третини тих, хто вже має авто на еврорегістраціі або збирається його придбати, підтримують такий шлях вирішення питання. Водночас у цих же групах відносно більше і тих, хто виступає за повну митну аміністію "евроблях" (від чверті до третини). Серед тих, у кого є авто на українській реєстрації, або ж збирається його придбати, підтримка такого шляху вирішення питання значно менше.

Реклама

За даними ДФС, з початку 2018 року в країну ввезено 146,8 тис. транспортних засобів особистого користування з іноземною реєстрацією в режимі "транзит", ще 465,9 тис. – в режимі "тимчасового ввезення".

Нагадаємо, 13 липня парламент прийняв за основу закони про зниження акцизного податку з ввезених в Україну автомобілів, а також посилив контроль за переміщенням і використанням авто на єврономерах, вимоги за якими висували власники "євроблях".