Аварія судна в Туреччині: рятувальники ідентифікували тіла двох українців

9 січня 2019, 22:20
Завтра сімох врятованих українських моряків обіцяють виписати з турецької лікарні

Турецькі рятувальники ідентифікували тіла двох українців, які загинули під час аварії вантажного судна в Чорному морі. Пошуки ще двох моряків тривають. Сімох врятованих членів екіпажу незабаром повернуть в Україну. Нам вдалося поспілкуватися з родичами тих, хто вижив, і з тими, хто не дочекався близьких з рейсу.

Екіпаж готується святкувати. Це відео зі сторінки моряка Олега Геращенка. На столі – все, що українці подають на свято. Адже більшість членів команди – наші земляки. Вони ще не знають, що для деяких з них цей рейс буде останнім.

Реклама

Через шість днів вантажне судно розколе навпіл хвилею. Олегу – пощастить. Він буде серед семи уцілілих.

"Я бачив, як його витягали вертольотом", – говорить батько Олега Геращенка Віктор.

Чоловік згадує, син був боцманом, а на цей трагічний рейс погодився піти матросом, тому що напередодні зірвалися дві пропозиції про роботу. Каже, за день до аварії передчував біду, як і син.

Реклама

"Він знімав дельфінів, більше 25 штук. Це не просто так. Які супроводжували корабель", – говорить Віктор Геращенко.

Ходити в море – сімейна справа. Матір Олега, розповідає його сестра, зараз в рейсі. Найстрашніші відчуття, каже, відступили, коли Олег зателефонував з турецького госпіталю.

"Сказав, що все добре, він у госпіталі. Хоч би не відморозив собі нічого", – говорить сестра Луїза Ільясова.

Реклама

Моряки п'ять годин провели в крижаній воді, чекаючи на допомогу. Рятувальникам заважав шторм.

Другий помічник капітана нещасливого судна в списку зниклих безвісти. Дружину 30-річного Руслана Бодника ми зустріли по дорозі з церкви.

"А ви як би? У мене вдома двоє дітей. Я вдома навіть поплакати нормально не можу", – зізнається жінка.

У свій останній рейс Руслан пішов чотири місяці тому, розповіли сусіди. Досвідчений моряк. Стаж 10 років. Народився у Ватутіне, там живуть його батьки і родина.

"Дві дівчинки. Одна в школу ходить, а друга менша", – кажуть сусіди.

Якщо розслідування покаже, що в трагедії винен судновласник, який відправив не пристосованих для таких рейсів судно в плавання – родичі загиблих можуть вимагати компенсацію. Але тут також багато що залежить від умов контрактів, які підписували члени екіпажу. У експертів вже зараз виникає питання – чому вантажний корабель взагалі вийшов у море.

"Це не перший на жаль випадок, коли судно такого типу тоне в штормову погоду в Чорному морі. І звичайно судна Волго Балт це річка-море. Воно не передбачає плавання в штурмову погоду через відкрите море. Дане судно повинно використовуватися або в річці, або в морі, але уздовж берега, з можливістю заходу в порт в разі поганої погоди ", – розповідає адвокат в сфері морського права Максим Кочерженко.

Завтра сімох врятованих українських моряків обіцяють виписати з турецької лікарні. Тим часом рятувальники вже ідентифікували тіла двох загиблих українців.

Нагадаємо, 7 січня в Чорному морі під час шторму біля турецького узбережжя затонуло вантажне судно класу Volgo-Balt 214 – корабель під панамським прапором йшов з російського порту Азов у турецький Самсун.

Жертвами аварії корабля стали шість осіб, четверо з них виявилися громадянами України. Ще сімох членів екіпажу вдалося врятуватиспівробітникам Берегової охорони Туреччини.

Раніше ми повідомляли про те, що, за даними керівника проекту "Майдан закордонних справ" Андрія Клименка, затонуле судно в 2014-2015 роках заходило в порти окупованого Криму – Керч і Феодосію.

За його словами, судновласники не бережуть судна, що заходили в порти анексованого півострова, і ті "тонуть один за одним".