"Куди далі економити?": Українцям не вистачає грошей на енергозбереження в побуті

6 листопада 2015, 12:22
Люди не інформовані про те, скільки споживають енергії і вважають "зелені технології" занадто витратними

Людям не вистачає грошей на утеплення будинків / Фото: Анастасія Іскрицька

Більшості українців не вистачає коштів на придбання енергозберігаючого обладнання та утеплення будинків. Такі результати всеукраїнського дослідження "Думки і погляди населення України з енергозбереження", яке провів Київський міжнародний інститут соціології в липні-серпні 2015 року на замовлення Національного екологічного центру України (НЕЦУ) та Фонду ім. Фрідріха Еберта.

Згідно з результатами дослідження, незважаючи на те, що в 88% населення не вистачає грошей на оснащення будинків лічильниками і установку нових вікон, більшість українців намагається споживати менше електроенергії, води і газу.

Реклама

"Майже 80% опитаних вважають, що населення споживає лише незначну частку всіх енергоресурсів країни. Насправді житловий фонд споживає 40% всієї енергії. Той факт, що українці не знають про те, скільки споживають, свідчить про необізнаність", – говорить Ганна Шумейко, експерт НЕЦУ з енергозбереження.

Опитування соціологів показали, що 9 з 10 українців вважають впровадження енергозберігаючих технологій дуже витратною практикою. Лише незначна частина населення готова впроваджувати такі заходи за свій рахунок, у той час як більшість жителів готові платити не більше третини вартості заходів з енергозбереження.

Реклама

"Українці досі вважають, що інвестувати в енергозбереження мають великі підприємства і держава. Так, 87% опитаних вважають, що необхідно вводити енергозбереження на підприємствах, а "не змушувати економити звичайне населення", – додає експерт.

Згідно з дослідженням, пріоритетом для українців з інвестування коштів на енергозбереження є установка лічильників і автономного опалення в приватних домогосподарствах.

Реклама

В опитуванні "Думки і погляди населення України з енергозбереження" взяли участь українці віком від 18 років з міст і сіл 24 областей України. Питання для соціологічного дослідження формувалися на основі проведених у липні фокус-групових дискусій, виявили актуальні для домогосподарств і проблем. Серед них найбільш важливим виявилося підвищення тарифів на комунальні послуги, яке і стало головним мотивом для економії енергоносіїв.