Легка нажива: українці масово страждають від шахраїв банківських карток

10 березня 2016, 18:58
Експерти рекомендують не відкривати нікому персональних банківських даних

Українці масово страждають від шахраїв, які крадуть гроші з банківських карток. Причому зловмисники діють нібито від імені фінустанови, і клієнти повідомляють їм всю персональну інформацію.

Василиса зателефонувала на гарячу лінію банку – хотіла проконсультуватися з переказу коштів онлайн.

Реклама

"Працівник банку почав у мене питати паспортні дані та номер картки, для того щоб нібито перевірити інформацію. Аж ось зненацька він запитав мене сіві-код – це три цифри на задній частині картки", – розповідає Василина.

Незважаючи на підозріле питання, потрібну суму дівчина відправила. А через кілька хвилин з її картки перерахували ще півтори тисячі гривень. Уже без її згоди.

"Я повторно дзвонила на цю ж гарячу лінію. Відповідь була – звертайтеся в бізнес-час", – додала Василина.

Реклама

Тетяна продавала в інтернеті свою весільну сукню. Через півгодини після розміщення оголошення – передзвонив покупець.
 
"До вас завтра приїде кур'єр, а сьогодні ми вам знімемо гроші. Тільки дайте нам номер вашої картки – добре дам. Вони поклали трубку. Через хвилину передзвонюють – слухайте, а у вас є якийсь кредитний ліміт на цій карті", – розповідає Тетяна Тріполка.

Потім Тетяні зателефонували з іншого номера, начебто представник з банку.

"Зараз на ваш рахунок будуть перекинуті гроші, наберіть цей код – говоримо вам, який. Я відразу подумала, що щось не те. І тут приходить мені якась смс, я не встигаю цю смску прочитати. І вони мені передзвонюють: ну що ви набрали код? Я кладу трубку, відкриваю смс. А там – з вашого рахунку знято три тисячі гривень", – продовжила Тетяна.

Реклама

Щоб уберегти свої кошти від аферистів, експерти рекомендують не відкривати нікому персональних банківських даних. А після оплати в Інтернеті – заблокувати картку для онлайн платежів.

"У більшості випадків жертвами таких шахраїв стають з власної безграмотності. Служба безпеки банку в 100% випадків не мають повноважень за телефоном запитувати коди. Є випадок, коли вам телефонують, коли на вашу кредитну карту дивні операції. Тоді вас просять зазвичай назвати слово пароль. І словом пароль ви блокуєте картку", – говорить Артем Афяна, юрист.

Василина в поліцію не зверталася. Написала тільки заяву в банк. Через місяць списані кошти фінансова установа повернуло на картку. Але це, швидше, виняток із правила.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".