МОЗ створить Офіс пацієнта: що це таке

16 вересня 2019, 14:15
У МОЗ вважають, що Офіс пацієнта максимально задовольнить потреби українців

Фото з відкритих джерел

Міністерство охорони здоров'я України планує створити Офіс пацієнта, за допомогою якого буде здійснюватися комунікація пацієнтів з міністерством, повідомила міністр Зоряна Скалецька.

"Ми створюємо офіс пацієнта, діяльність якого буде пов'язана з тим, щоб всі звернення, всі комунікації здійснюється не через вулицю, дзвінки, а через один структурований інструмент, точку входу. Офіс пацієнта очолить міністр. Також у ньому буде секретаріат, який організовуватиме його роботу. Це буде та точка комунікації, з якої потім будуть виходити всі необхідні для пацієнтів рішення, системні зміни", – сказала вона в ході онлайн-зустрічі в понеділок.

Реклама

За словами Скалецької, пріоритетом роботи міністерства також буде безпека пацієнта, захист його прав.

"Безпека пацієнта – це коли є права і вони реалізуються. Безпека пацієнта забезпечується організацією, коли в межах лікарні створені всі управлінські умови, коли лікарі дотримуються всіх вимог. Тобто безпека пацієнта це дотримання всіх стандартів і протоколів у системі. Це внутрішні організаційні питання і так само це створення в цілому в країні правил", – сказала вона.

Крім того, міністр зазначила, що є перелік прав, яким буде приділятися особлива увага. Йдеться, зокрема, про право на превентивність захворюваності, доступність медичної допомоги та інші.

Реклама

"Вся діяльність у секторі громадського здоров'я спрямована на превентивність захворюваності і є реалізацією цього права. На сьогодні це не тільки питання імунізації. Це також доступність допомоги, не тільки фізична і географічна, а й фінансова. Ці речі були складовою реформи, вони точно не будуть упущені. Програма "Доступні ліки" теж є частиною цього, і завданням нової команди буде аналіз того, що ми можемо собі дозволити і де її розширити. Наступне – це право отримання інформації", - повідомила міністр.

"Також це інформована згода, право вибору, в тому числі лікаря, методів профілактики, діагностики. І також право на конфіденційність, право захищеності. Право на повагу часу пацієнта (мається на увазі черги на лікування або оперативне втручання). Право на допомогу, яка відповідає стандартам якості. Йдеться про протоколи, які потрібно обговорити з експертним співтовариством. Право на безпеку, на доступність сучасних технологій, зокрема, це доступність до інноваційних ліків. Право на усунення сильного болю, найбільш гостро це питання стоїть для паліативних пацієнтів. Також має бути приділена максимальна увага потребам пацієнта. Право на скаргу, на відшкодування збитків. Цей інструмент є, але з ним потрібно працювати", – пояснила Скалецька.

Міністр підкреслила, що робота над забезпеченням таких прав триває, і деякі рішення можливо втілити найближчим часом.

Реклама

"Ми говоримо про те, що ці права є і про них треба дбати. Деякі рішення держава може втілити в найближчому часі, інші можна вирішити в середньостроковій і довгостроковій перспективі", – сказала вона.

Нагадаємо, новий міністр охорони здоров'я Зоряна Скалецька збирається продовжувати розпочату реформу. За її словами, команда Уляни Супрун зробила чимало, але ще багато потрібно зробити. Що буде змінювати МОЗ і як триватиме реформа, в матеріалі сайту "Сьогодні".