Мобільні оператори не можуть прижучити шахраїв – юристи

23 грудня 2018, 07:28
У 2017 р році зловмисники за допомогою дзвінків і СМС-повідомлень вкрали з рахунків українців більше 275 млн грн.

Фото: з відкритих джерел

Телефонних шахраїв в Україні стає все більше. Вони придумують все нові схеми обману і вимагання грошей. Українське законодавство влаштовано таким чином, що покарати зловмисників практично нереально – власне, як і вичислити їх.

За даними Міжбанківської асоціації платіжних карт ЕМА, в 2017 р році зловмисники за допомогою дзвінків і СМС-повідомлень вкрали з рахунків українців більше 275 млн грн. З 2016 року ця цифра сягала 340 млн грн, причому 80% грошей злодії отримали, просто виманивши реквізити карти по телефону.

Мобільні оператори в таких ситуаціях мало чим можуть допомогти. Вони чисто фізично не зможуть контролювати всіх недобросовісних абонентів, та й вичислити, шахрай абонент чи ні – досить складно
.

"У разі дзвінків з вимогою боргу скаржитися оператору сенсу немає , оскільки він не має технічної можливості відслідковувати недобросовісних користувачів послуг і відрізняти їх від дзвінків реальних кредиторів ( представників банків , кредитних спілок , лізингових компаній і т.п. ) . І вже тим більше , не може оператор вплинути на колектора , який вам погрожує розправою " , – говорить Андрій Тарасов , керуючий партнер , адвокат ЮК "Тарасов і партнери".

Та й варто визнати , що розбиратися у всій цій метушні мобільним операторам не особливо цікаво . Юристи теж акцентують увагу на тому , що стартові пакети повинні продаватися за паспортами , тому що анонімність не призводить ні до чого хорошого .

Реклама

"Мобільним операторам це не цікаво , та й до того ж психологічний терорист може купити новий стартовий пакет і далі продовжувати свою справу . Частково може вирішити проблему введення поіменних телефонів , тобто , коли пакети будуть продаватися тільки при пред'явленні посвідчення особи з одночасним внесенням в єдину базу даних про всіх абонентів " , – пояснив Олексій Ющенко керівник корпоративної практики , адвокат Адвокатського об'єднання "КФ "ДОМІНАНТА".

Юрист також додав , що в їхній практиці були випадки , коли жертвами погроз стали абсолютно сторонні особи . Причина банальна – мобільні оператори після блокування телефону через якийсь час його відновлюють і продають іншим клієнтам в складі нового пакета . І цей новий абонент починає отримувати дзвінки , адресовані попередньому власнику номера .

Нагадаємо , нещодавно ми писали про відносно новий вид шахрайства в інтернетівипадки , коли в соцмережах пропонують " пільгові кредити " під дуже низький відсоток.

Більш докладно про те , як боротися з телефонними шахраями , читайте в матеріалі сайту "Сегодня": Телефонне шахрайство : як в українців вимагають гроші і що з цим робити