"Гаряча лінія" щодо COVID-19: ми зателефонували і дізналися відповіді на три головні запитання (аудіо)

2 листопада 2020, 15:45
Тепер всі запитання про коронавірус можна поставити за одним номером телефону

/ Фото: Сьогодні

МОЗ відкрив контакт-центр з питань COVID-19- за номером 0-800-60-20-19. У контакт-центрі можна поставити будь-яке запитання, пов'язане з коронавірусною інфекцією. Телефонувати можна з будь-якого регіону безплатно.

Поки "гаряча лінія" тільки відкрилася і не перевантажена, ми перевірили, як вона працює на практиці.

Реклама

Ми вирішили запитати про те, що нині цікавить усіх українців, особливо тих, хто підозрює у себе "корону":

  • Як пройти ПЛР-тест, якщо не підписано декларацію із сімейним лікарем?
  • Чи можна отримати компенсацію за ліки, якщо лікуєшся від коронавірусу вдома за призначенням лікаря?
  • Чи можна виходити в магазин за продуктами, якщо хворієш коронавірусом і живеш сам?

Дзвінок – і автовідповідач пропонує перемикнути на англійську мову і нагадує про необхідність носити маску і мати антисептик.

Після пропонує п'ять варіантів:

Реклама
  • отримати актуальну інформацію про коронавірус;
  • прослухати відповіді на питання з діагностики та тестування;
  • прослухати відповіді на питання про самоізоляцію та обсервацію;
  • залишити звернення, якщо ви медичний працівник;
  • залишатися на лінії для отримання відповіді на запитання.

Залишаємося на лінії, щоб поставити три запитання.


Запитання 1. Як пройти ПЛР-тест, якщо не підписано декларацію з сімейним лікарем?

Операторка почала розмову через дві хвилини очікування. На моє запитання операторка спочатку дала одну відповідь:

- Якщо немає сімейного лікаря, повинен бути той, хто його заступає.

Реклама

На уточнення, якщо я підозрюю у себе коронавірус, чи варто мені виходити в поліклініку, оператор попросив почекати на лінії. А коли повернувся, то дав несподівану відповідь:

- Слухайте, ви звернетеся зараз в сімейну амбулаторію, щоб вам надали сімейного лікаря. Потім ви повинні підписати декларацію із цим сімейним лікарем.

- А якщо я зараз підозрюю, що у мене ковід, мені варто виходити в поліклініку?

- Дотримуйтеся санітарних норм.

- Дякуємо…

На жаль, щоб отримати допомогу, маючи коронавірусне захворювання, потрібно йти в амбулаторію і підписувати декларацію з лікарем.

Важливо! З температурою вище 38 телефонуйте в швидку. Швидка не вимагає декларації із сімейним лікарем.

Щоб отримати відповіді на інші запитання, я звернувся на лінію через годину. У контакт-центрі все ще відповідають оперативно. Сьогодні на брифінгу міністр охорони здоров'я Максим Степанов сказав, що на "гарячій лінії" працюють 150 людей.


Запитання 2. Чи можна отримати компенсацію за ліки, якщо лікуєшся вдома за призначенням лікаря?

Я багато разів чув, що хворим, які лікуються вдома, доводиться оплачувати ліки зі своєї кишені. Виявляється, зберігши всі чеки, можна отримати компенсацію.

"Якщо у вас є всі чеки, то ви маєте право повернути гроші за лікування. Я зараз продиктую перелік документів... Для компенсації вартості лікування вам потрібно подати заяву та копію чеків у районне управління праці та соцзахисту. Тобто вам потрібні копії чеків, результат на "корону", що у вас дійсно був коронавірус, і слід написати заяву. Контакти можна знайти на сайті eHealth".


Запитання 3. Чи можна виходити в магазин за продуктами, якщо хворієш на коронавірус і живеш сам?

"Так, звісно. Зараз я розповім, як правильно можна виходити... Ви не можете ходити в магазин, але можете виходити на вулицю два рази в день. Можна гуляти в парку годину-дві. Тобто у вас є право виходити, але просто дотримуватися заходів, щоб захистити себе і оточення, – це маска, антисептик".

У контакт-центрі можна отримати відповіді на всі запитання, які стосуються коронавірусу. Можна зателефонувати, якщо є питання щодо ПЛР-тестування, якщо ви не можете додзвонитися до свого сімейного лікаря або не можете отримати направлення на аналізи чи КТ.