НАБУ і САП завершили розслідування розкрадання коштів на проект "Стіна"

5 липня 2018, 19:06
Вісьмох чиновників і бізнесменів підозрюють у розтраті коштів бюджету та зловживанні службовим становищем

Фото: Facebook

Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) і Спеціалізована антикорупційна прокуратура (САП) завершили розслідування справи про розкрадання бюджетних коштів, виділених на проект "Стіна". Про це 5 липня повідомила прес-служба НАБУ.

Як повідомляється, 4 липня восьми підозрюваним у заволодінні коштами державного бюджету, виділеними на інженерно-технічне облаштування українсько-російського державного кордону і територій, прилеглих до зони бойових дій (так званий проект "Стіна"), повідомили про завершення досудового розслідування.

Реклама

"Цим особам і їх захисникам надано доступ до матеріалів слідства для ознайомлення. Після завершення цього процесу детективи НАБУ складуть обвинувальний акт, а прокурори САП направлять його до суду", – йдеться в повідомленні.

Посадових осіб Державної прикордонної служби України (ДПСУ) та представників бізнесу підозрюють у корупційних зловживаннях, в результаті яких інтересам держави завдано збитків в розмірі понад 16,68 млн грн.

Зокрема, детективи НАБУ і прокурори САП інкримінують підозрюваним вчинення таких кримінальних злочинів:

Реклама
  • начальнику управління капітального будівництва ДПСУ – за ч. 5 ст. 191 "Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем", ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 210 "Нецільове використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням" Кримінального кодексу України;
  • колишньому начальнику першого окремого відділу капітального будівництва ДПСУ – за ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 "Службова підробка", ч. 2 ст. 210 КК України;
  • старшому офіцеру першого окремого відділу капітального будівництва ДПСУ – за ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України;
  • директору ТОВ "Азі" – ч. 5 ст. 191 КК України;
  • колишньому директору ДП "Чернігівський облавтодор" ДАК "Автомобільні дороги України" – за ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України;
  • директору і засновнику ТОВ "Будцентр" Витязь "- за ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України;
  • одному з посередників – за ч. 5 ст. 27, ч. 5 ст. 191 КК України;
  • іншому посереднику – за ч. 5 ст. 27, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 205 "Фіктивне підприємництво" Кримінального кодексу України.

За даними слідства, розкрадання коштів проекту "Стіна" відбувалося через завищення обсягів фактично виконаних робіт в порівнянні з вказаними в актах прийому-передачі. Крім того, в документах вказувалися роботи, які взагалі не виконувалися.

В ході розслідування детективи НАБУ ініціювали судові експертизи і виїжджали безпосередньо на кордон, де разом з експертами оглядали ділянки для об'єктивної оцінки фактичного обсягу виконаних робіт і зіставлення їх з даними, які містяться в актах прийому-передачі.

Досудове розслідування за наведеними фактами розтрати коштів державного бюджету при реалізації так званого проекту "Стіна" здійснюється з березня 2016 року.

Реклама

У серпні 2017 року детективи НАБУ затримали сім осіб за підозрою в причетності до реалізації цієї корупційної схеми. Два місяці по тому, в листопаді 2017 року, було викрито і затримано ще одного учасника.

У НАБУ відзначають, що реалізація проекту "Стіна" продовжує залишатися у фокусі уваги детективів: низка епізодів, пов'язаних з цим проектом, виділені в окреме провадження, розслідування щодо них триває. 

Як відомо, 19 листопада 2014 року Кабінет міністрів вирішив затвердити указ президента про позначення лінії українсько-російського кордону. Проект передбачав спорудження траншей, ровів, а також спеціальних об'єктів і кілька разів змінювався. 

Як повідомлялося, Солом'янський районний суд Києва 10-11 серпня обрав запобіжний захід сімом фігурантам кримінальної провадження за фактом розтрати коштів, виділених для облаштування українсько-російського державного кордону (проект "Стіна").

Також повідомлялося і про новий скандал з проектом "Стіна".

Як відомо, десятки кілометрів протитранспортних ровів, металевих парканів, контрольно-слідових смуг, сучасні камери і техніка – все це вже є на українсько-російському кордоні. В цілому проект планують завершити до 2020 року.