Національні громади будуть самі визначати кількість навчальних годин для материнських мов – Міносвіти

16 лютого 2018, 14:27
Сьогодні минає третій день очних консультацій з національними меншинами щодо мовної статті проекту закону "Про загальну середню освіту"

Павел Хобзей. Фото: mon.gov.ua

Національні громади зможуть самі визначати, скільки навчальних годин відвести на вивчення материнської мови в школах. Про це заявив заступник міністра освіти й науки України Павло Хобзей під час зустрічі з представниками кримськотатарського народу зодо розробки мовної статті проекту закону "Про загальну середню освіту".

"Кількість навчальних годин, що витрачається на той чи інший предмет, визначається навчальним планом. Базові навчальні плани закладені до Державного стандарту. Так, в Кабінеті міністрів України вже чекає прийняття Держстандарт початкової освіти. У ньому передбачено 4 базових навчальних плани, зокрема, що стосуються навчання національних меншин. Там ми заклали, що школа сама буде визначати, скільки годин відвести на вивчення рідної мови, а скільки – на іноземну", – сказав Хобзей.

Реклама

У Міносвіти зазначили, що сьогодні минає третій день очних консультацій з національними меншинами щодо мовної статті проекту закону "Про загальну середню освіту".

Зокрема, 14 лютого відбулися консультації з представниками молдавської, німецької, грецької, болгарської, гагаузької та єврейської громад. 15 лютого відбулася зустріч із представниками румунської громади.

У той же час в Міносвіти зазначили, що представники угорських громадських організацій відмовилися від консультацій, зокрема, зазначивши, що вважають їх передчасними, поки Конституційний суд не розгляне подання щодо відповідності закону "Про освіту" Конституції.

Реклама

Як відомо, Кабінет Міністрів схвалив проект закону, який передбачає продовжити перехідний період імплементації мовної статті закону "Про освіту" з 2020 на 2023 рік.

Відповідне рішення прийнято на засіданні уряду в середу. 

"Мова йде про внесення змін до пункту 3 розділу 12 "Прикінцеві та перехідні положення" закону "Про освіту"- реалізація мовної статті для дітей з національних меншин. Зараз всі відчули на міжнародній арені напругу і маніпулятивні заяви міністра закордонних справ Угорщини. Ми як Україна після рішення Венеціанської комісії відразу створили "дорожню карту" імплементації рекомендацій Венеціанської комісії, і ми рухаємося виключно відповідно до цих рекомендацій", – сказала міністр освіти Лілія Гриневич.

Реклама

Вона назвала "маніпуляцією і шантажем" дії Угорщини, яка блокує засідання Україна-НАТО, змушуючи Україну призупинити дію закону.