Названа найбільш вразлива частина проблемного Кримського моста

12 вересня 2018, 21:50
Гарантій, що об'єкт простоїть 25 років, ніхто не дає, каже екс-заступник голови МНС

Фото AFP

На сьогодні Кримський міст дійсно схильний до ряду руйнівних природних факторів, через що конструкції об'єкта або його окремі ділянки можуть не витримати навантажень і розвалитися.

Про це в коментарі сайту "Сегодня" розповів колишній заступник міністра надзвичайних ситуацій України Василь Кваша.

Реклама

"Кримський міст я б охарактеризував як ризикований об'єкт, за яким потрібно пильно спостерігати, як він себе поведе і наскільки надійно працюватиме. 100-відсоткових гарантій, що він буде функціонувати без проблем, ніхто не дасть. Завжди існуватиме ймовірність того, що цей міст буде зруйнований внаслідок того, що він знаходиться в такій критичній зоні, яка схильна до природних катаклізмів – дуже сильні шторми, які починаються в тій місцевості з листопада місяця і тривають практично до літа. Шторми часто проходять дуже агресивні. Як конструкції цього моста будуть витримувати природні навантаження, будемо бачити. Треба за ним спостерігати і обстежити ", – сказав він.

За словами Кваші, той, хто будував цей міст, може і не давав стовідсоткової гарантії, що цей об'єкт інфраструктури простоїть 25-100 років.

"Я б до таких" гарантій "ставився вкрай обережно, тому що не впевнений, що цей міст здатний витримати природні стихії. Знаю, що раніше було багато намірів побудувати там міст, але не всі конструктори, які відповідають за будівництво, обстеження гідрології та грунту , куди потрібно було забивати палі, давали однозначне "добро". Наприклад, є певна ймовірність, що там можуть бути і підземні проблеми з зсувними явищами: може бути рух ґрунтів на певній глибині ", – пояснив Кваша.

Реклама

Екс-заступник міністра також додав, що є певні проблеми з основою ґрунту, в який забивали палі при будівництві "путінського моста".

"При цьому вважаю, що найбільш вразлива – центральна частина мосту, вона буде найбільш схильна до всіляких випробувань на міцність, стійкість, витривалість. Саме центральна частина 19-кілометрового моста буде найбільше схильна до природних катаклізмів", – резюмував він.

Нагадаємо, раніше в коментарі сайту "Сегодня" директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста" Олександр Сергієнко відніс Кримський міст до групи ризику, визнаючи існування ряду проблем з цим інфраструктурним проектом Кремля.

Реклама

Як повідомлялося, 8 вересня штормом в акваторії Керченської протоки був зірваний з якоря плавкран, який знаходився на якірній стоянці. Екіпаж намагався взяти судно під контроль, щоб уникнути аварії, але штормовий вітер прибив засіб Кримського мосту на ділянці між островом Коса Тузла і фарватером. В результаті плавкран врізався в опору 227 автодорожньої частини моста.

Нагадаємо, побоювання з приводу того, що Керченський міст, урочисто відкритий особисто президентом Путіним, завалиться, не "відстоявши" свій покладений термін, є у російських вчених.

Також ми писали, що Україна оскаржила незаконне будівництво моста в суді. У Верховній Раді при цьому повідомили, що Міжнародний суд до кінця 2018 року візьметься за Керченський міст. Також Європейський Союз розширив список санкцій, пов'язаний з анексією Криму Росією, а також будівництвом моста через Керченську протоку.