Про ситуацію і перспективи на страховому ринку України – від провідного страховика України

1 серпня 2019, 08:00
Безпека – серед найважливіших питань, які турбують кожного українця. Одним з кращих способів захистити себе, своє здоров'я або майно є страхування

Віллем Якоб Вестерлакен, директор IIC Ukrainе B.V., представник акціонерів і голова наглядової ради СК ПРОВІДНА, розповів про ситуацію і перспективи на страховому ринку України, про ключові послуги та нововведення в компанії.

- Як би ви оцінили підсумки першого півріччя для ПРОВІДНОЇ? Чи стане 2019-й роком зростання для компанії і чи варто очікувати нових інвестицій?

Реклама

- На 2019 рік компанія прийняла стратегію, з реалізацією якої успішно справляється. Це покращення сервісу для клієнтів, розвиток рентабельних видів страхування, вдосконалення та розширення продуктової лінійки. Компанія впроваджує IT-інновації. Суттєво збільшився портфель добровільних видів страхування — ДМС (добровільне медичне страхування), страхування від нещасного випадку, страхування подорожуючих за кордоном та інші. Тож підсумки першого півріччя оцінюю позитивно. Консорціум в цьому році робить серйозні вливання, щоб компанія не зменшувала темпи і далі реалізовувала свої нові напрямки, вдосконалювала технологічні рішення та покращувала обслуговування.

- Чи є питання до поточного керівництва компанії? Наскільки ви задоволені українським менеджментом?

- Завдання керівництву було поставлене класичне: приведення компанії до прибуткової, рентабельної діяльності. Безумовно, це не швидкий процес, а тривала планова робота. Фінансова модель 2019 року показує, що результат хороший. Перший квартал цього року ПРОВІДНА закінчила з прибутком. Тож на сьогодні я задоволений роботою топ-менеджерів ПРОВІДНОЇ.

Реклама

- Зараз ПРОВІДНА пропонує понад 80 видів різних страхових продуктів. Це великий портфель для українського страхового ринку. Чи плануєте ви впроваджувати нові страхові продукти?

- Ми реагуємо на клієнтський запит, вивчаємо нагальні потреби наших страхувальників.  Тож, безумовно, компанія буде впроваджувати і нові страхові продукти, і розвивати вже існуючі. Прагнучі розвивати страхову культуру та інтегрувати відповідні європейські традиції у ціннісну систему українців, тут пропонують прості, зрозумілі та головне – доступні програми страхування. У ПРОВІДНОЇ є  широка лінійка по КАСКО, найкраще в Україні медичне страхування, нова лінійка продуктів зі страхування майна та житла. Незабаром буде презентована оновлена лінійка з добровільного медстрахування для фізичних осіб. Відзначив би і ще одне нововведення. Компанія почала активно впроваджувати програму з лікування критичних захворювань за кордоном. Клієнти  отримують можливість покриття лікування онкозахворювань, проведення аортокоронарного шунтування, операцій з трансплантацій органів у кращих закордонних лікарнях з лімітом відповідальності 1 мільйон євро. Цей сегмент зараз на початковому етапі, але, впевнений, його потрібно розвивати.

- Як ви вважаєте, Україна – перспективний ринок для продажу послуг медичного страхування? Як буде розвиватися цей напрямок?

Реклама

- Громадянам цікавий такий продукт. Зараз застраховано менше 5% населення по ДМС, так що є куди рости. Розвитку цього ринку сприяє і державна медреформа. По ДМС ПРОВІДНА вже багато років утримує лідерство в корпоративному сегменті. Високі стандарти, сильний менеджмент, великі та обґрунтовані амбіції керівників щодо розвитку напрямку – до речі, все це мотивувало нас, майбутніх акціонерів, ще на етапі прийняття рішення про придбання нами компанії. Впевнено можу сказати, що ми не помилились з вибором. За підсумками 5 місяців 2019 року обсяг виплат страхових відшкодувань по ДМС склав 125,6 мільйона гривень, це на 21% більше ніж за аналогічний період минулого року. Сума страхових премій по ДМС зросла на 27% та склала 242 млн грн. У найближчих планах – розширення і зміцнення позицій в цьому виді страхування серед фізосіб. "ПРОВІДНА" шукає оптимальні рішення, щоб  забезпечити необхідне покриття, і щоб це не було занадто дорого.

- Чи змінився тренд превалювання обов'язкової "Автоцивілки" на страховому ринку?

- "Автоцивілка" поки найбільший сегмент ринку в Україні. Але тренд змінюється, поступово збільшується попит в сторону добровільних видів. Зростає інтерес до страхування від нещасних випадків, до страхування майна і здоров'я, до КАСКО. В ПРОВІДНІЙ клієнти можуть обрати різноманітні варіанти і бути впевненими в якості обслуговування.

- Наскільки популярні зараз електронні форми договорів страхування? Що робить у цьому напрямку компанія? Для кого доступний такий сервіс?

- Електронні договори – один з ключових сегментів, якими займається ПРОВІДНА в сфері інновацій. В компанії є власна команда розробників, створена потужна IT-платформа. Зараз  ключові роздрібні продукти можна виписати онлайн і надати споживачеві готовий продукт. Це швидко і зручно. За електронними полісами ОСЦПВ ПРОВІДНА входить в ТОП-5 рейтингу українських страховиків — це високе досягнення.  Вважаю, що за цим майбутнє страхового ринку. Ми відходимо від паперових носіїв, договори автоматично виписуються і тут же потрапляють в облікову систему страхової компанії. Важливо, що при такому оформленні повністю виключається фактор страхового шахрайства, оскільки точно відомо, коли оформлений поліс, коли оплачений. Так що з одного боку електронні поліси – це зручність для клієнтів, а з іншого – безпека страховиків.

- Не таємниця, що люди зараз найбільше цінують свій час і якісний сервіс. Як з такими завданнями справляється ПРОВІДНА? Які ще нововведення планує впроваджувати, щоб поліпшити обслуговування?

- Крім проекту з електронного страхування вже запустили і вдосконалюють мобільний додаток для клієнтів ДМС, завдяки якому вони отримують швидке і зручне медичне обслуговування. Зараз на ринку якість сервісу – ключовий фактор. Люди стали більш обізнаними і вже не женуться за найнижчою ціною, а дивляться на якість. Для ПРОВІДНОЇ важливо отримувати від клієнтів зворотний зв'язок по наданим послугам. Компанія проводить опитування. Є певні метрики, за якими оцінюється якість роботи компанії як на етапі продажів, так і на етапі врегулювання. Це дозволяє значно покращити сервіс, бути з людьми у діалозі.

- Два роки тому вступив в силу безвізовий режим між Україною і країнами Євросоюзу і українці стали активніше їздити за кордон. Чи стало туристичне страхування, як вид, більш перспективним? І в силу зворотного тренду – чи розглядаєте ви іноземців як потенційних клієнтів?

- У 2018-2019 роках відзначається дуже активний попит на страхові продукти для подорожуючих за кордон. Лінійка ПРОВІДНОЇ тут дуже різноманітна і з різним покриттям. Ріст цього виду страхування в компанії перевищує 140% відносно 2018 року. У компанії є надійний партнер, який дає найбільше покриття клінік в різних країнах і допомагає вирішувати складні питання. Наприклад, по ДТП з потерпілими. Я знаю, що раніше страховка для українських мандрівників була скоріше формальністю, люди не надто довіряли і не зверталися при необхідності за допомогою. Зараз же стали розуміти, що цей інструмент працює, і вони можуть розраховувати на якісну послугу. Відповідно, відчувають себе захищеними, і це важливо.

Що стосується страхування іноземців в Україні, то такий попит теж є. В компанії зробили кілька програм для іноземних студентів, яким зазвичай складно орієнтуватися в медустановах. Ширша – з амбулаторним, медикаментозним покриттям. Або просто допомога при будь-яких нещасних випадках. Гарний сервіс надають і для іноземців, що працюють в українських компаніях. Співпрацюють з клініками, де ведеться прийом англійською.

- Як би ви оцінили стан українського страхового ринку? Як він буде розвиватися? Чи впливає на ринок політична ситуація в нашій країні?

- Ринок України ще зростає. Є досить серйозний потенціал як в містах, так і в регіонах. Є ніші для всіх страховиків зі збільшення своїх обсягів і кількості клієнтів. Серйозному розвитку посприяє діджіталізація, впровадження європейських стандартів страхування. Дає свої плоди і робота по популяризації страхування, по підвищенню довіри до виплат. При будь-якій політичній ситуації потрібно шукати можливості конструктивного розвитку бізнесу, а страховикам активніше працювати з владою.

- Як клієнтові не прогадати з вибором страхової?

- Держрегулятор жорстко контролює роботу страховиків, посилює вимоги щодо платоспроможності. Тому кількість страхових зменшується. Близько 30 компаній за I квартал 2019 роки пішли з ринку. Ми вважаємо, що це робота правильна. Страховиків буде менше, але вони будуть більш надійними. Що стосується вибору компанії, то до нього потрібно підходити дуже ретельно – дивитися на рейтинги, відгуки і скарги.

- Чи планує консорціум IIC розширювати свою присутність в Україні? Які проекти реалізуються зараз в інших країнах, де є представництва IIC Group?

- IIC Group об’єднав зусилля групи інвесторів, спрямовані на розвиток страхування і соціального забезпечення у Східній Європі та країнах Чорноморського регіону. У даний час окрім України ми працюємо у Нідерландах, Словенії, Грузії, Болгарії та ще в декількох країнах. Я неодноразово казав, що ПРОВІДНА посідає гідне місце серед інших наших інвестиційних проектів. Також хочу відзначити позитивні результати спільної роботи з Лігою страхових організацій України та Моторним (транспортним) страховим бюро України щодо впровадження європейських страхових стандартів на страховому ринку України.

Що стосується розширення присутності в Україні, ми задоволені результатами інвестицій і готові й надалі інвестувати в страховий сектор економіки країни, але зараз сфокусовані виключно на розвитку СК ПРОВІДНА.

Про компанію. 

ПРОВІДНІЙ довіряють понад 1 мильйон ії страхувальників.

ПРОВІДНА нагороджена "Фінансовим Оскаром’2018" одразу у двох номінаціях — "Лідер медицини" та "Автостраховик року. Автоцивілка".

ПРОВІДНА у ТОП-10 страховиків — платників податків.

ПРОВІДНА  пропонує 80 видів різних страхових продуктів.

Контакт-центр: 0 800 50-45-45

providna.ua

Автор: Маргарита  Новикова