Писк моди: КСВ в Україні набирає обертів

11 жовтня 2019, 12:55
Згідно з дослідженнями українського ринку корпоративної соціальної відповідальності, 411 млн грн було витрачено на соціальні проекти

У Києві, в залі UNIT.Core інноваційного парку UNIT.City, пройшов Європейський Про Боно Смміт. Масштабна подія, яка відбулася в Україні вперше, зібрала під одним дахом понад 100 учасників. У їх числі були українські та зарубіжні представники бізнесу, які хочуть розвивати корпоративну соціальну відповідальність (КСВ) в своїх компаніях. На зустрічі було продемонстровано, як працює інтелектуальне волонтерство "Рro bono" (це послуги, що надаються добровільно і безкоштовно для суспільної користі) на практиці. Родзинкою ж саміту стала презентація платформою змістовних партнерств Pro Bono Club Ukraine результатів першого дослідження ринку КСВ в Україні.

Зібрали найповнішу статистику

За словами членів команди Pro Bono Club Ukraine, каталог КСВ-ініціатив створений для того, щоб посилити ефективність співпраці бізнесу з громадським сектором. А саме – щоб двом зацікавленим у співпраці об'єктам було простіше знайти один одного.

Реклама

"Цей каталог складається з трьох частин. У першій зібрано статистичний огляд сфери корпоративної соціальної відповідальності українських компаній. Це – можливість для бізнесу і громадських організацій побачити загальну картину і зрозуміти ринок краще, - пояснюють в Pro Bono Club Ukraine. - У другій частині – розміщено каталог компаній згідно з їх пріоритетами в КСВ і організацій, що реалізують проекти в цій сфері. Ця частина може полегшити пошук партнерів для здійснення ініціатив. А в третій частині зібрані приклади реалізованих КСВ-ініціатив українських компаній".

Таким чином, користувачеві каталогу відкривається повна картина в сфері КСВ і практичне керівництво до дії.

Реклама

У 2018-2019 роках 20 тисяч співробітників компаній займалися КСВ

Згідно з дослідженнями, проведеними на українському ринку, значний стрибок зростання громадської активності бізнесу спостерігався в 2015-2016 роках. Це було викликано відкладеним попитом на КСВ-ініціативи, а також сплеском популярності на соціальні проекти в країні. При цьому в 2018-2019 роках, можна сказати, був розквіт активності. 31 компанія витратила понад 411 млн грн на соціальні проекти.

За словами Анни Мазур, куратора Pro Bono Club Ukraine, про КСВ-проекти дізналися 33 млн чоловік, а понад 20 тисяч співробітників (в середньому 140 на компанію) було залучено до різного роду соціальних активностей.

Реклама

"У дослідженні клубу взяли участь 56 компаній: 33 міжнародні (з офісом в Україні) і 23 національні. При цьому в основному КСВ займалися співробітники не з відділу КСВ, – пояснює вона. - Справа в тому, що в більшості фірм окремої штатної одиниці по КСВ не мають. У 86% компаній відсутній окремий відділ, який займався б соціальними акціями. В 38% компаній людина, що займається КСВ виконує функції також для інших відділів. Але навіть при таких умовах, більш ніж в половині фірм зізналися, що не планують збільшувати кількість КСВ-спеціалистів в майбутньому".

Стратегія у таких підприємств в основному схожа. Відповідальними за корпоративну соціальну відповідальність "призначені" вже працюючі в компаніі робітники.

"Найчастіше це PR-фахівці, співробітники відділу маркетингу та відділ HR. Те, що вони приймають на себе функції КСВ пояснюється іміджевою цінністю соціальної відповідальності", – говорить Анна Мазур.

Які КСВ-ініціативи в тренді

Дослідження показали (і це відображено в каталозі), що в пріоритеті бізнесу – допомога організаціям в освітніх проектах, поліпшення умов праці і еко-ініціативи.

"89% компаній проводять освітні проекти, 71% – працюють над поліпшенням умов праці та розвитком персоналу, 62,5% – займаються ініціативами в сфері екології. 91% співпрацюють з громадськими організаціями та благодійними фондами, - пояснила куратор клубу. - Серед реалізованих проектів – енергоефективні школи для дітей старшого шкільного віку від ДТЕК, платформа для молодих підприємців від Axon Partners і Recycling School від Pepsico".

І це тільки декілька прикладів. У Pro Bono Club Ukraine впевнені, що таке партнерство бізнесу та громадського сектору – ключ до вирішення безлічі соціальних проблем. Тому цю взаємодію важливо не просто підтримувати, але й підсилювати. Тенденція до цього очевидна, оскільки половина компаній планує збільшувати бюджет на соціальні ініціативи.

"Поки ж в 19% опитаних компаній на КСВ в рік виділяють до 100 тис. грн, в 39% фірм – до 1 млн грн, в 29% – до 10 млн грн, в 10% – до 100 млн грн, в 3% – 200 млн грн. Половина опитаних повідомили, що в планах на найближчий час – збільшення бюджету на громадські ініціативи", - уточнила Мазур.

Виокремлюються яскраві перспективи

У Pro Bono Club Ukraine вважають, що концентрація позитивного досвіду співпраці бізнесу і суспільства, помножена на збільшення бюджетів, сприятиме поширенню інтелектуального волонтерства. Представлений же каталог стане двигуном для створення великої кількості нових спільних проектів та ініціатив між бізнесом і громадськими організаціями.

"Дослідження дає можливість поглянути на ключові інсайти, практики і тренди в цій сфері, щоб кожен міг знайти однодумців і партнерів", - говорить Єгор Гребенников, імпакт-інвестор і президент Pro Bono Club Ukraine.

У компаніях, де співпрацю Pro Bono вже випробували, впевнені, що культура Pro Bono неодмінно "піде в маси". Важливо тільки демонструвати вигоду і роботу на практиці більшій кількості організацій і залучати до КСВ активності бізнес.