Платна траса Одеса – Київ: за проїзд хочуть брати 900 грн

28 липня 2016, 08:30
Проект можуть реалізувати на старих дорогах після ремонту або на новому швидкісному автобані

Перспектива. Фото: avtoblog.ua

В кінці весни міністр інфраструктури Володимир Омелян запропонував побудувати в Україні платні автобани. Як з'ясувала "Сегодня", в планах можновладців – випробувати нову модель пересування по країні на трасі Одеса – Київ.

За проїзд на ділянці нової гарної дороги протяжністю 500 км збираються брати близько 900 грн з авто. Про це нам розповів начальник відділу інвестицій в інфраструктурні проекти Агентства інвестицій Одеської ОДА Володимир Шемаєв.

Реклама

"Важливо відзначити, що поки ця ідея – тільки на стадії розвитку, і конкретних дій не було. Можуть бути два варіанти розвитку подій: або буде встановлена плата за проїзд на існуючій трасі, що не логічно, так як вона в поганому стані, або побудують нову", – пояснив "Сегодня" чиновник. І додав, що найближчим часом проект навряд чи втілять в життя, адже приватний інвестор не погодиться будувати дорогу, яка окупиться за 20 років. А в разі недостатнього трафіку країна повинна буде компенсувати інвесторові обумовлену суму виручки.

У мережі активно обговорюють пропозицію. Автомобілісти побоюються, що крім платної дороги не буде альтернативи, а екс-начальник департаменту транспорту Одеської ОДА Георгій Зубко вважає, що хоча закон і прийнятий, за фактом він не працює.

"Делу треба дати хід якомога швидше. Сьогодні всі дороги країни – в зруйнованому стані. Міністр заявив, що за рахунок бюджету можна відремонтувати 1% всіх доріг. І це незважаючи на те, що в поточному році виділено рекордну фінансування на транспортну галузь. Щоб зайшли інвестори, потрібна законодавча база, яка гарантує вкладникам їх безпеку", – пояснює Зубко. На його думку, потрібно надати можливість таких гарантій від області і міста.

Реклама

Громадський працівник і екс-керівник "Одессатранспарксервіса" Сергій Дубенко в свою чергу вважає, що платна дорога повинна бути тільки альтернативою безкоштовною. "Якщо буде одна платна траса, це буде суперечити закону", – зазначає Дубенко.

ТРАНЗИТ ПО ЄВРОПІ – ДЕШЕВШЕ

В Європі за проїзд по платних дорогах, як правило, розраховуються банківською картою і підтвердженням оплати служить наклейка на лобовому склі. Крім того, існують правила, які диктують, де і як повинен розташовуватися стікер. В Австрії проїхати по автобану коштує 9 євро (приблизно 250 грн) за 10 днів, а в Чехії – 13 євро (363 грн). Жителі Швейцарії оплачують проїзд відразу на 14 місяців – виходить приблизно 2324 грн. А в сусідній Молдові дорожній збір оплачують тільки авто з іноземними або транзитними номерами – 112 грн за 7 днів.