На вимогу ЄС техогляд в Україні хочуть повернути в 2016 році

2 листопада 2015, 08:10
Закон подадуть до ВР до кінця року. Експерти: екологію не пройдуть 90% авто

В ЄС перевіряють справність абсолютно всіх автомобілів, у нас - тільки комерційних. Фото з архіву "Сегодня"

Вже до кінця року влада хоче повернути обов'язковий техогляд для всіх автомобілів, скасований в 2011 році. Як виявилося, такі вимоги ЄС: в директиві ЄС 2009/40 міститься норма про необхідність перевірки придатності автомобілів і причепів для експлуатації.

Кабмін уже розробив документ з впровадження цієї директиви, текст якого опинився в розпорядженні "Сегодня": він припускає, що до кінця 2015 р. уряд подасть в Раду законопроект про зміну Закону "Про автомобільний транспорт".

Реклама

Як нам повідомили в Мінінфраструктури, законопроект про техогляд вже розробляється, а після його прийняття і вступу в силу Кабмін і міністерства відразу почнуть розробляти підзаконні акти.

Замначальника Департаменту ДАІ МВС Владислав Криклій також підтвердив, що в МВС готуються до повернення обов'язкового техогляду для особистого автотранспорту, але терміни виконання поки не назвав. А за словами гендиректора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка, перевіряти всі авто можуть почати з кінця 2016 року або з 2017-го.

НЕ ВСІХ. Нагадаємо: у 2011 р. техогляд для приватних легкових авто і мототранспорту, яких у країні понад 80%, або до 8 млн шт., скасували в рамках боротьби з корупцією (за офіційними оцінками, талон про його проходження 90% водіїв отримували в ДАІ за хабар. – Авт.). Але для вантажівок, автобусів, таксі, службових легковиків і автомобілів, що перевозять небезпечні вантажі, техогляд залишився: проводить його тепер не ДАІ, а спеціальні сертифіковані техстанції.

Реклама

Як розповів нам начальник транспортного цеху великої приватної фірми Михайло Долінник, вантажні машини він перевіряє щорічно, легкові – раз на два роки. "Дивляться всі, що впливає на безпеку руху: гальма, світлові прилади, рульове управління, підвіску, також перевіряють наявність справного вогнегасника, укомплектованої аптечки, знаку аварійної зупинки, – говорить Долінник. – Екологію теж контролюють: шкідливі викиди повинні бути в межах вимог Євро-1-2 або не більше 1,5% у складі відпрацьованих газів. Перевірити легковик коштує 180 грн, вантажівка – до 200. Видають сертифікат безпеки, і тільки після цього я можу отримати на машини страховку з "автоцивілки". Черг немає".

ЯК БУДЕ. "Що і де стануть перевіряти, поки не ясно, – говорить Назаренко. – Але владі варто контролювати лише те, що впливає на безпеку руху (див. вище. – Авт.), але не наявність іржі на кузові, як в ЄС. Проводити техогляд можна під час звичного техобслуговування (ТО) на сертифікованих станціях, як додаткову діагностику. Там же усувати виявлені проблеми і видавати сертифікат безпеки".

Головна проблема, за словами Назаренка, – екологія: якщо прийняти закон, який відповідає європейським еконормам (не нижче Євро-5), у нас техогляд не пройде 90% автомобілів, так як навіть у нових (виробництва України, РФ та Китаю) викиди на рівні євро-3, а у багатьох старих машин – "Євро нуль".

ЧЕРГИ І КОРУПЦІЯ. Водії ж побоюються, що разом з техоглядами повернуться черги і хабарі. "Якщо ми йдемо в Європу, де є техогляд, я за те, щоб пройти його при плановому ТО на техстанції, де обслуговуюся", – сказав нам водій "Форда" Павло Щоткін.

Реклама

А його колега Олексій Мельник вважає, що повернуться черги, так як техстанцій не додав, а перевіряються авто побільшає: "Де черзі – там і корупція, адже за хабар будуть робити без черги. Коротше, все буде, як раніше".