Чому в Україні немає нових електричок

13 березня 2017, 06:51
Приміські поїзди в країні зношені на 85-97% – всі вони зроблені в 60-90 роках минулого століття

В Україні електрички зношені на 85-97%

Згідно із законом про залізничний транспорт , купувати і ремонтувати потяги в Україні повинна " Укрзалізниця " спільно з містами . Але місцевими бюджетами за 26 років гроші не виділялися жодного разу , а коштів залізничників не вистачає , стверджує начальник департаменту приміських пасажирських перевезень " Укрзалізниці " Володимир Скобленко.
За останні 16 років парк зменшився на 52 вагона і 44 дизель – поїзда . Через це склади електричок скоротилися з 10 вагонів на маршрут до восьми – шести , а по деяких маршрутах їздять електрички з чотирьох вагонів .

"Темпи старіння парку електро- і дизель- поїздів значно випереджають темпи його оновлення. Починаючи з 2009 року , не куплено жодного електропоїзда для приміського сполучення " , – говорить Володимир Скобленко.

За офіційними даними , середній вік електропоїздів досяг 33,5 років , а кількість пасажирів – пільговиків – 80 % . В " Укрзалізниці " зазначають , що електропоїзди в 2017 продовжать курсувати за своїми напрямками : " Скасування маршрутів в 2017 не планується , але бувають випадки скасування приміських поїздів на кілька днів через ремонтні робот и" . Після вичерпання терміну роботи поїзд відправляють на капітальний ремонт . У 2017 році в залізничники планують провести капремонт 10 складів електропоїздів приміського сполучення .

Причини старіння парку електропоїздів – велика кількість пільговиків і недофінансування державою галузі . За словами колишнього заступника міністра інфраструктури Олександра Кави , у всіх країнах електрички збиткові , але в них вкладає держава . В Україні робота електричок забезпечується тільки бюджетом " Укрзалізниці " .

Реклама

Знос поїздів " Укрзалізниці " – системна проблема і відноситься не тільки до приміських перевезень , а й регіональних і вантажних . За словами директора Центру транспортних стратегій Сергія Вовка , в Україні необхідно прийняти новий закон про залізничний транспорт з механізмом компенсацій проїзду , а також монетизувати пільги . Також новий закон дасть шанс приватним компаніям , які будуть інвестувати гроші в пасажирські перевезення .