Чорні ящики в обов'язковому порядку повинні розміщуватися на пасажирських бортах. Фото AFP
Інформацію з чорних ящиків , які є на кожному літаку , можна підробити. Про це розповів доктор технічних наук , професор , завідувач кафедри реконструкції аеропортів та автошляхів Національного авіаційного університету Андрій Белятинський .
"Чорні ящики в обов'язковому порядку повинні знаходитися на пасажирських бортах . Вони фіксують всі параметри всіх систем з точності до секунди , плюс – всі розмови екіпажу з наземними службами. Чорних скриньок на Боїнгу було , швидше за все , два. У будь-якому цивільному літаку є дві чорні скриньки , один дублює інший , щоб інформація не загубили , – розповідає експерт. – Підробити дані з них нелегко , але , в принципі , професіонали можуть зробити. У радянські часи це було можливим , зараз – тим більше. Це не становить особливої праці для професіоналів".
За словами Белятинського , відновити інформацію про останній польоті Боїнга – 777 теоретично можливо також за космічними і радарним знімками .
Крім того , фахівець відзначає , що висота , на якій летів збитий літак (9-10 тис. км) є стандартною для подібних бортів. " Це нормальна висота для польоту таких бортів. Що стосується коридору для польоту , то будь-який літак летить у своєму коридорі , який чітко прописаний , і від нього відхилятися не можна. Коридор залежить від авіакомпанії , від самого літака і від його технічних можливостей і від того , наскільки дорогий рейс . Наприклад , лоу -кости літають досить низько " , – розповів Белятінскій .
Експерт також додав , що інформацію про збитий Боїнг під Донецьком будуть вивчати і фахівці Національного авіаційного університету. "У нас в університеті є потужний науковий потенціал " , – підкреслив він.