Отримують погрози від ЖЕКу: мешканці київського ЖК кілька років не можуть змінити управителя

29 вересня 2021, 12:19
До справи люди мають намір залучити поліцію і прокуратуру

Мешканці все частіше стали помічали байдужість і недбалість ЖЕКу / Колаж "Сьогодні"

Мешканцям багатоповерхівки в київському ЖК "Парк Стоун" кілька років намагаються поміняти ЖЕК, але безуспішно. Людям не допомагає навіть прийнятий у 2015 році Закон "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".

Про це пишуть "Факти".

Реклама

Закон

В Україні з 2015 року стартувала реформа в житлово-комунальному секторі. Уже шість років в країні врегульовані всі питання, пов'язані з ЖЕКами, що обслуговують багатоповерхові комплекси. Закон визначає детально процедури зі зміни управителя.

Епічний початок

Після введення ЖК "Парк Стоун" в експлуатацію в 2013 році компанія забудовника передала на обслуговування комплекс своєї "дочірньої" структури – компанії "Парк-Стоун Сервіс". Після цього мешканці все частіше почали помічати байдужість і недбалість ЖЕКу.

"Коли траплялися поломки і збої в обслуговуванні, наприклад, майже повне відключення опалення на нижніх поверхах взимку 2020/2021, ЖЕК не усував проблему. Потім вони вигадали відмовку – у будинку великі борги, тому нічого робити не будуть. І на будь-яке звернення вони посилалися на ці борги та не реагували на жодну заявку. Далі більше. Відключили в під'їздах ліфти – з трьох у під'їзді залишили один. Чому? Говорили, що "у вас борги", – розповіла член ініціативної групи мешканців ЖК "Парк Стоун" Марина Каспарова. За її словами, ЖЕК не поспішав вирішувати питання з боржниками, перекладаючи проблеми на плечі сумлінних платників, відмовляючи їм в якісних послугах.

Реклама

Керуюча компанія "Парк-Стоун Сервіс" передала не всі під'їзди на обслуговування Київтеплоенерго (КТЕ). Частина будинку отримала право оформити прямі договори з КТЕ, а частина платила ЖЕКу за тепло в осінньо-зимовий період.

"І раптом з'ясувалося, що цифри від ЖЕКу за тепло в рази вищі, ніж в рахунках від "Київтеплоенерго". Причин такої ситуації в ЖЕКу не назвали, а прохання передати увесь комплекс і всі квартири на обслуговування КТЕ проігнорували", – зазначила Марина Каспарова.

"Досі перший, другий і восьмий під'їзди будинку не підключені до гарячого водопостачання, жителі змушені користуватися виключно бойлерним нагріванням", – розповів один з мешканців ЖК "Парк Стоун".

Реклама

Висока ціна

Жителі ЖК "Парк Стоун" кажуть, що проблеми з теперішнім управителем тривають вже багато років. Спочатку компанія без пояснень та обгрунтувань спробувала підняти вартість обслуговування.

"У березні-квітні 2018 року відбулася перша спроба незаконно і без адекватних пояснень підняти жителям вартість комунальних послуг більш ніж удвічі, яка була "відбита" мешканцями будинку після неодноразових звернень до КМДА, Антимонопольного комітету, Держспоживслужби та інших органів влади", – пояснили мешканці комплексу.

Також люди обурені пожежею, яка сталася в під'їзді в 2018 році. Мешканці вважають, що це сталося тому, що ЖЕК не привів обладнання будинку до нормального стану.

"Внаслідок пожежі вигоріла електрична шахта від 2 до 22 поверху будинку з усіма кабелями, обладнанням і поверховими щитами з електролічильниками. Під час пожежі не спрацювала ні система протипожежної сигналізації, ні система димовидалення, ні система управління ліфтами, за наявність та обслуговування яких "Парк-Стоун Сервіс" регулярно отримував кошти від мешканців будинку. Протипожежні водопроводи перебували в непрацездатному стані, а пожежні гідранти на поверхах взагалі були відсутні", – повідомив один з постраждалих від пожежі мешканців будинку і додав, що електропостачання в під'їзді було відновлено тільки за 7 місяців після пожежі.

Відновлювали під'їзд після ремонту мешканці самі.

Протокол є

Для зміни компанії люди провели переговори з компанією "Затишна оселя", яка обслуговує сусідній ЖК "Парус", а потім провели збори власників квартир з голосуванням за зміну ЖЕКу. Більшість погодилася. Лист з рішенням направили на ім'я керівника "Парк-Стоун Сервіс" Віктора Галасюка.

"Нам почали надходити дзвінки з погрозами, усі персональні дані мешканців були злиті ЖЕКом якійсь юрфірмі, адвокати якої постійно залякують членів ініціативної групи та тероризують мешканців дзвінками з погрозами. Було порушено якусь кримінальну справу, хоча ми всі процедури зі зміни керуючої компанії ведемо на підставі закону України", – розповіла член ініціативної групи мешканців ЖК "Парк Стоун" Ольга Заволока.

Співробітники ЖЕКу повідомили, що жодних актів і ключів компанія передавати 1 жовтня не має наміру, а замість цього залучить охоронну фірму для саботажу процедури передачі будинку на обслуговування іншій компанії.

Зараз власники квартир ЖК "Парк Стоун" мають намір йти в своїй боротьбі за право поміняти ЖЕК до кінця. Якщо конфлікт посилиться, люди мають намір залучити поліцію і прокуратуру.

Раніше ми писали: