Проблеми безпілотної авіації України – думка експерта

4 червня 2016, 08:39
Касьянов відзначає, що в Україні потрібно побудувати потужну розвідувальну мережу, де під керівництвом військових і волонтерів будуть розроблятися нові безпілотні апарати і нові способи боротьби з противником

Юрій Касьянов. Фото: ukrinform.ru

Зараз безпілотна авіація вже в якійсь мірі замінює авіацію, і хоч досвід застосування дронів – величезний, він не затребуваний нашою державою, – вважає Юрій Касьянов, який очолює волонтерську групу, яка працює над створенням безпілотних літальних апаратів для потреб української армії.

"Повинна бути створена якась державна служба, яка займалася б оборонної проблематикою в інтересах усіх відомств, всієї країни. Ця служба повинна знаходити людей, які вже роблять або можуть зробити унікальні речі, знаходити серед військових, добровольців, волонтерів – тих, які мають досвід роботи з безпілотниками, з'єднувати їх в нові колективи, щоб, наприклад, побудувати на їх базі потужну розвідувальну мережу. щоб вони створювали нові апарати, нові способи їх застосування, нові способи боротьби з противником тощо", – заявив Касьянов в інтерв'ю
"Укрінформ".

"У Збройних Силах України та в Національній гвардії є закуплені на різних умовах безпілотні літальні апарати, і є люди, які в плановому порядку під підписані накази, під затверджені інструкції займаються цією проблематикою. Безумовно, вони є, але тільки на фронті ми їх не бачимо , на фронті, як правило, вони бувають дуже рідко. у тилу вони постійно готуються, беруть участь в різних навчаннях. Техніка, яку вони закуповують, настільки дорога, що їм, напевно, шкода її використовувати на фронті. В результаті у них мізерний досвід застосування перш за все", – каже волонтер.

Реклама

В результаті, за його словами, армія користується дронами, створеними волонтерськими чи іншими недержавними групами. "Є дві категорії безпілотників в армії – це волонтерські, і ті, які створені малими комерційними колективами, це невеликий безпілотний бізнес, і які закуповуються за власний кошт спонсорів. Скажімо, спонсори 80-ї бригади оплачує якісь апарати, спонсори 54-ї бригади оплачує інші. Розумієте, в обхід Міністерства оборони, тому що інакше ця бригада безпілотники не отримає", – пояснює він і називає причиною цього повну інтелектуальну безпорадність керівників країни.

Наприклад, Росія, за його словами, стала всерйоз займатися цією проблематикою. "Вони використовували ресурс всіх конструкторських бюро, які займаються чимось схожим, стали робити якісь ніякі власні безпілотники. Потім, зрозумівши, що технологічне відставання дуже велике, вони закупили в Ізраїлі готові апарати і лінію по збірці апаратів, ліцензію. Це дозволило їм закрити найнеобхідніші потреби і почати формувати вітчизняну школу безпілотної авіації. Зараз вони багато розробляють безпілотників, багато закуповують, за цей рік у них за планом стояла бюджетна закупівля близько 600 безпілотних літальних апаратів. вони хочуть мати в кожному взводі безпілотний літальний комплекс. Вони активно застосовують безпілотники на Донбасі, не тільки класичні розвідувальні, а й постановники перешкод, і радіотехнічної розвідки, і ударні. тобто, вони над цим працюють активно, у них є хороші результати, у них є в військах готові підрозділи, тисячі навчених людей, тисячі апаратів . на кінець минулого року у них було на озброєнні вже до 1 тис. літальних апаратів", – розповідає волонтер.

Касьянов сподівається , що ситуація в країні зміниться і все , що роблять волонтери , стане потрібним державі . " Ми забезпечуємо нову бригаду Національної гвардії технікою , будуємо їм центр безпілотної авіації , де вони зможуть тренуватися , вчитися , розвивати і експлуатувати свої апарати . Але здебільшого я , як керівник , стурбований в першу чергу тим , щоб зберегти кістяк людей і їх ідеї . З тим , щоб завтра , коли це знадобиться , можна буде просто платити людям зарплату або перевести їх в якийсь інститут або фірму " , – говорить він .

Реклама

Нагадаємо, Україна представила в Німеччині нові технології ракетних двигунів.