Проблеми з авіарейсами: чи можуть відшкодувати моральний збиток

1 серпня 2018, 07:26
В українській судовій практиці чимало прикладів успішного відшкодування споживачам збитку за проблеми з перевізниками

Туман порушив роботу аеропорту. Фото: AFP

В останні кілька тижнів Україна страждає від справжнього туристичного колапсу. Українці, які поїхали на відпочинок за кордон, довгий час на могли повернутися додому, інші не могли навіть вилетіти з країни, тому що їх рейси постійно переносилися, затримувалися або скасовувалися.

В українській судовій практиці чимало прикладів успішного відшкодування споживачам збитків за проблеми з перевізниками. Щоправда, якщо компенсацію за матеріальні витрати виплачують частенько, то моральний збиток відшкодовують набагато рідше.

Реклама

"Моральний збиток українські суди не дуже щедро відшкодовують споживачам не тільки туристичних послуг. Але, тим не менш, такі випадки є. Справа в тому, що за Монреальською конвенцією, яка регулює міжнародне авіаційне перевезення, відповідальність перевізника перед пасажиром обмежується фактично заподіяним збитком. Тобто конвенція прямо не передбачає можливість компенсації морального збитку. І наші українські суди дотримуються такої позиції, що моральний збиток не є фактично заподіяним на борту повітряного судна", – роз'яснює ситуацію юрист міжнародної юридичної фірми Kinstellar Олексій Бурчевський.

Незважаючи на це, юрист зазначає, що такі правила не поширюються на туроператорів, з вини яких теж можуть бути проблеми з перельотами.

"Оскільки турист купує туристичну послугу, до якої включений переліт, і дуже часто він може висунути претензію туроператору, на них це обмеження не поширюється. Тому, якщо трапилися проблеми з перельотом, а цей переліт був частиною купленого туру, то, в принципі, ніщо не заважає зажадати у туроператора компенсацію морального збитку. Єдине, вона повинна бути дуже чітко прописана, мотивована, і повинна бути співмірна вартості того туру, який був проблемним", – говорить експерт.

Загалом, українські суди все ж відшкодовують компенсації за невдалі перельоти, щоправда, все залежить від конкретної ситуації і того, мотивований позов чи ні. За словами юриста, важливим моментом є те, чи йде пасажир до суду один, чи ж подається колективний позов.

"У колективного позову завжди більше шансів добитися результату, ніж у позову індивідуального", – підсумував Олексій Бурчевський.

Детальніше про те, що ж робити в таких ситуаціях і як отримати компенсацію, читайте в матеріалі сайту "Сегодня": Проблеми в аеропортах: як домогтися компенсації збитку і що потрібно знати про це