Реформа ДАІ: претенденти будуть проходити жорсткі тести і вчитися ловити хуліганів

25 грудня 2014, 07:35
Інспектори стануть "універсальними солдатами" – стежитимуть за водіями та їздитимуть на виклики

/ Фото: Олександр Яремчук

МВС серйозно готується до реформування Державтоінспекції. Як повідомив учора міністр Арсен Аваков, з 20 січня в Києві почнеться набір у патрульну службу Києва, яка об'єднає в собі функції як ППС (виїжджають за викликами на бійки, дрібне хуліганство тощо), так і ДАІ (займається безпекою дорожнього руху). Причому, за словами міністра, старі кадри поступово звільнять, а нові наберуть за конкурсом (як було в Грузії. – Авт.). "20 січня почнеться конкурсний набір, тестування, три місяці жорсткого тренінгу, і знову тести. Думаю, 50% пройдуть їх, і навесні (не пізніше ніж через 4,5 місяці з початку набору. – Авт.) отримаємо нову патрульну поліцейську службу в Києві. Далі це розгорнеться у великих і малих містах країни", – написав у "Фейсбуці" міністр. Аваков підкреслив, що дорога в патрульні відкрита всім: міліціонерам, військовим, дипломованим фахівцям і навіть студентам. А зарплату, за його словами, патрульні будуть отримувати набагато вищу, ніж нинішні даішники і пепеесники, але яку, глава МВС не уточнив. Як роз'яснили нам у прес-службі МВС, кожен такий патрульний стане "універсальним бійцем": зможе і порушника на дорозі зупинити, і на виклик приїхати, тому можна буде скоротити половину даішників (зараз у кожному екіпажі виїжджають не менше двох інспекторів, а буде один). А замість машин ДАІ на дорогах порушення фіксуватимуть автоматичні системи.

ЕКСПЕРИМЕНТ. Як повідомлялося раніше, МВС вже майже місяць проводить тестовий експеримент щодо спільного несення служби ППС та ДАІ у Хмельницькому. Як повідомила нам голова прес-служби міліції Хмельницької області Інна Проник, новим методам роботи навчаються 53 людини (майже 18 екіпажів), з них 20 – інспектори ДАІ. "Заняття – з ранку до 14:00-15:00, потім – патрулювання з 16:00 до 23:00, – каже Проник. – Патрулі вивчають, як користуватися жезлом, спілкуватися з водіями, оформити ДТП, а даішники – як скласти заяву про крадіжку, вгамувати хулігана і т. д. На експеримент з держбюджету виділено 240 тис. грн". За словами Проник, на виклики або ДТП стали прибувати швидше, ніж раніше, але з’явилися і проблеми. Виявилося, що не кожен міліціонер вміє водити, в машинах ППС немає спецаптечок (із сильними знеболюючими, що містять наркотик, які є в авто ДАІ). Зарплату учасники експерименту отримують колишню (близько 3 тис. грн), але, за словами Проник, їх преміювали – видали по 1000 грн.

Реклама

ГРОШІ. Очевидно, що об'єднання двох служб МВС потребуватиме коштів. "Навчання 6000 бійців (за даними ДАІ, в Україні за зміну виходить близько 2000 екіпажів) потребує до 30 млн грн. Крім того, скорочених інспекторів повинна замінити техніка (радари, які фіксують порушення на дорогах), а це вже мільярди", – сказав нам один із високопоставлених екс-чиновників ДАІ.

"Нас вже об'єднували"

Даішники зі стажем сумніваються, що досвід Хмельницького приживеться у Києві: не ті масштаби, патрульні машини будуть простоювати в пробках, і мигалки не допоможуть. Ветеран ДАІ Микола Корчмаренко не бачить у такій реформі нічого доброго: "Спільне патрулювання ДАІ і ППС вже було до реформ 2006-го. Ми їздили за викликами на бійки, п'янки, зупинкою порушників практично не займалися. Отримали зростання ДТП, тому що водії відчули безкарність. У підсумку повернули все назад".