Ремонт за страховкою: власники мобільних в Україні зіткнулися з проблемами

29 вересня 2019, 08:12
Експерти стверджують: фірми спеціально ліквідують, щоб не платити

Страхові компанії пропонують українцям послугу – вбезпечити свої гаджети від крадіжок і пошкоджень. Фахівці відзначають: застрахувати можна будь-яку техніку – від телефонів і ноутбуків до навушників. Втім, отримати компенсацію не так просто, як хотілося б.

Житель Києва Микола Силін застрахував телефон, але ремонту або виплат за страховомим випадком не отримав. Киянин чотири місяці оббиває пороги всіляких установ в надії повернути гроші. Чоловік навіть написав заяву в поліцію, але йому відмовили і там.

Реклама

Знімальній групі "Сьогодні" Микола показує документи на телефон, який купив і застрахував ще навесні:

"Під'їхали в компанію і вони прийняли його на ремонт. Я припускав, що ремонт займе близько місяця. Йшлося про заміну скла. У разі, якщо його не замінюють, вони повертають гроші. Через місяць я подзвонив, мені сказали, що деталь не прийшла і було прийнято компанією рішення про повернення коштів", – говорить Микола Силін.

Йшлося про чотири тисячі гривень. Але з отриманням цих грошей раптом виникла проблема.

"Я дзвонив тиждень, два, місяць, і коли подзвонив через два місяці, мені сказали, що сервісний центр збанкрутував і в підсумку грошей я не можу отримати у цієї компанії", – розповідає Микола.

Новини "Сьогодні" звернулися за допомогою до виконавчого директора Союзу споживачів України Максима Несміянова. Він переглянув документи, перевірив через сайт Міністерства юстиції, чи працює фірма, яка брала на себе зобов'язання. І з'ясував: зараз цей суб'єкт дійсно ліквідовано. Каже: схема не нова.

Реклама

"Вони знали, що вони робили, що вони на стадії ліквідації. Просто взяли його майно собі в оборот", – пояснює виконавчий директор Спілки захисту прав споживачів Максим Несміянов.

Слід знати: в такому випадку не все втрачено.

"Коли банкрутує суб'єкт, при цьому торгова марка нікуди не дівається, вони далі працюють. Держава не встановлює взаємозв'язок суб'єкта господарської діяльності та торгової марки", – говорить Максим Несміянов.

Отже, відповідальність перед споживачем, якщо фізична особа-підприємець не працює, несе торгова марка. Це в теорії. На практиці ж власник телефону Микола Силін протягом чотирьох місяців звертався в магазин і поліцію. Все марно.

Читайте також:

Реклама

Тепер остання надія – на телевізійну камеру "Сьогодні". Разом з Максимом Несміяновим ми вирушили в магазин, де знаходиться сервісний центр, в якому Микола оформляв страховку. Тут вже працює інша фізична особа-підприємець. Але нас вислуховують.

"Він купив у вас страховку і здав по ній телефон". "Коли Ви здали?" "А там написано – 4 квітня". "Зараз я передзвоню, дізнаюся, що там як", – обіцяють в магазині.

Нам пообіцяли вирішити питання за 15 хвилин. І дійсно – незабаром покликали, щоб повернути гроші.

Нагадаємо, раніше новини "Сьогодні" розповідали, як в українських магазинах продають контрабандну техніку.