Ринок нерухомості в 2019 році: якість важливіша квадратних метрів і home staging

23 серпня 2019, 15:48
У період відпусток, саме час простежити, як розвивається ринок нерухомості, хто складає ядро цільової аудиторії і що зробити, щоб продати квартиру

Спочатку про цифри

Незважаючи на очікуване затишшя через вибори, на ринку нерухомості є позитивна динаміка. За даними Міністерства юстиції, в першому кварталі 2019 року кількість нотаріальних угод купівлі-продажу квартир зросла на 5%, в порівнянні з аналогічним періодом 2018 року, а земельних ділянок – на 4%.

Реклама

Аналітики платформи OLX відзначили збільшення кількості пропозицій на ринку нерухомості. Продавці опублікували на майданчику майже 210 000 оголошень про продаж квартир і близько 12 000 про продаж комерційної нерухомості за 3 весняних місяці. Це відповідно на 3% і 12% більше, ніж за такий же час торік. Якщо говорити про оренду, то кількість пропозицій про здачу квартир зросла на 21%, а комерційних приміщень – на 38%.

Зростання цін також відзначалось, але незначне. Вартість квартир підвищилася на 6%, якщо порівнювати весну 2019 роки з таким же періодом 2018. А оренда житла зросла на 15%. Варто очікувати ще сезонне підвищення цін на оренду житла в серпні-вересні. Ціни на подобову оренду квартир, оренду будинків і котеджів, комерційної нерухомості залишилися на такому ж рівні.

Мілленіали виходять на ринок нерухомості

З одного боку, в усьому світі ми бачимо тенденцію, що вік, в якому люди купують своє перше житло, зростає. Це пов'язано і з умовами іпотечного кредитування, і зі зміною ставлення до споживання і розвитком культури оренди. З іншого боку, в Україні все ще домінує бажання мати власне житло, а розвиток підприємництва та IT ринку і поява "смарт" житла дозволяє молодим людям реалізувати це бажання.

Реклама

Мілленіали, яким зараз 25-40 років, вже становлять найбільший сегмент покупців нерухомості. Вони стають старшими, просуваються в кар'єрі, створюють сім'ї і розглядають покупку власного житла. Ці люди цінують якість простору навіть більше, ніж площу, цінують свій час і звикли до digital технологій. Ріелторам, забудовникам і власникам квартир потрібно враховувати очікування мілленіалів. І якщо на відстань до центру або до метро власник житла вплинути не може, то на якість житлового простору і присутність в online – цілком.

Передпродажна підготовка квартири (home staging)

Щоб вигідно і швидко продати квартиру або здати її в оренду, професійні ріелтори готують нерухомість до угоди. Завдання цього етапу – включити емоції, дати покупцеві відчути, яким буде життя в цій квартирі після покупки, викликати у нього відчуття "дому".

Спробуйте уявити квартиру, де звалені непотрібні речі і все покрито шаром пилу, а дверцята шафки на кухні ось-ось відваляться і стукнуть когось по голові. Чи захочеться повернутися сюди після напруженого дня?

Реклама

Щоб викликати під час перегляду квартири потрібні емоції, варто прибрати зайві і особисті речі попередніх господарів, усунути неполадки, прибрати. Бажано додати атмосферні деталі, наприклад, плед на дивані, чашку з чаєм і солодощі на кухонному столі. Всі ці дрібниці допомагають відчути затишок і уявити, яким чудовим може бути твоє життя у цьому просторі. В деяких випадках варто розглянути косметичний ремонт, щоб підвищити вартість квартири.

Щоб робити успішну передпродажну підготовку, варто поцікавитися тенденціями в інтер'єрному дизайні. Це допоможе натренувати гарний смак і підкаже цікаві ідеї, як мінімальними зусиллями покращити житло.

Якість оголошень в онлайні

До цього питання потрібно підходити серйозно. По-перше, тому що покупці спочатку вивчають пропозиції онлайн і отримують доступ до більшої кількості варіантів. А в умовах високої конкуренції стає важливо, щоб клієнт знайшов і помітив ваше оголошення. По-друге, тому що покупець формує своє перше враження про об'єкт і про продавця ще до особистого знайомства – з оголошення про продаж або оренду.

Щоб знайти покупця або орендаря, до питання підготовки оголошення варто підходити так само відповідально, як і до підготовки квартири. Щоб знайти покупців, розміщуйте пропозицію на спеціалізованих майданчиках з мільйонною аудиторією. Будьте готові до того, що для хорошого результату вам знадобитися платне просування, щоб на оголошення звернули увагу.

Підібрати якісні фото для оголошення – наступний крок до успішної угоди. За даними аналітиків OLX, пропозиції з двома і більше фотографіями отримують на 12,3% більше відгуків ніж з одним фото. Продавці готові вкладати ресурс, так як бачать в цьому вигоду. Покупці в цьому випадку теж у виграші і охочіше звертаються: якщо порівнювати травень 2018-го і 2019-го, кількість відгуків на оголошення з декількома фотографіями зросла на 64%.

Щоб вашу пропозицію не тільки помітили, але ще і відгукнулися на оголошення – конкретизуйте опис житла. Не вказуйте "комфортні умови для життя", а перерахуйте меблі і техніку, які є в квартирі, напишіть, коли був зроблений ремонт, яка інфраструктура поряд. Так ви заощадите час покупця і свій – скоротиться кількість звернень тих, хто просто хоче уточнити, і збільшитися тих, хто налаштований рішуче.

Увага до цих речей – це win-win стратегія, яка допомагає ріелторам успішно проводити угоди, а покупцям – простіше знаходити нове житло для щасливого і комфортного життя.

Андрій Коцина, керівник напрямку OLX Нерухомість