З 1 червня пільговики платитимуть за проїзд

31 травня 2015, 21:19
Чиновники заспокоюють: на ділі скасування пільг практично ніхто не відчує

Фото: tomsk.ru

Сьогодні, 31 травня, останній день, коли багато українців можуть безкоштовно скористатися послугами міського транспорту або купити квиток за півціни.

З 1 червня держава скасовує пільги на проїзд ветеранам праці, дітям та інвалідам війни, чорнобильцям, учасникам бойових дій, в'язням концтаборів, ветеранам військової служби та органів внутрішніх справ.

Реклама

Олена Олександрівна вже 12 років борознить простори столиці на тролейбусі. Вона – кондуктор. Поділилася особистою екіпіровкою і досвідом.

"Підхід, розумієте. Пасажир заходить у наш транспорт з усіма своїми проблемами. І ми повинні так пасажиру внести, щоб пасажир був до нас ввічливим і ми до нього. Тоді у вас буде і прибуток, тоді у вас буде і ладитися", – говорить Олена Голотюк, кондуктор.

У пасажирів – свої запитання, що переходять в обурення: невже у них відберуть право на безкоштовний проїзд?

Реклама

"Ми пропрацювали задарма все життя, а, врешті-решт, у нас забирають ще й ці пільги", -

"Яценюк два тижні тому сказав на всю Україну: достатньо коштів виділено на кожну область, щоб пільги не знімати. І це, напевно, місцева влада не слухає або сваволять", -.

Насправді з 1 червня набувають чинності поправки до деяких законів, прийнятих ще в грудні 2014 року, які і скасовують право на безкоштовний проїзд. Однак пільговиків за професійною ознакою – співробітників МВС, працівників підприємств пасажирського транспорту і представників ще низки професій це взагалі не торкнеться. Інша справа – пільговики соціальні.

Реклама

"Зокрема, це стосується таких категорій, як учасники війни, це стосується дітей війни, це стосується ветеранів праці і т.д .. Все це близько 8 млн осіб", – сказав Віталій Музиченко, директор департаменту державної соціальної допомоги Мінсоцполітики.

Тут же чиновники заспокоюють: на ділі скасування пільг практично ніхто не відчує. Оскільки постанова Кабміну від 94-го року, яка дає пенсіонерам та інвалідам право безкоштовного проїзду в міському та приміському транспорті, крім таксі і метро, продовжує діяти.

"Проблема полягає в тому, що перевізники не мають чіткого обліку: скільки хто кого перевіз. Вони заявляють про якісь міфічні витрати, які не може ніхто ніколи перевірити", – додав Віталій Музиченко, директор департаменту державної соціальної допомоги Мінсоцполітики.

Обліку осіб, які користуються правом безкоштовного проїзду, дійсно ніякого. Кондуктор може відзвітувати лише про кількість проданих квитків. Скільки проїхало пасажирів за посвідченнями, – достеменно не знають. Тут би встигнути обілетити всіх і з виручкою розібратися.

Місцева влада по всій Україні тим часом підраховує можливі збитки. Пощадивши пенсіонерів та інвалідів, компенсувати витрати на їх перевезення уряд зобов'язав міський бюджет.

"Кабінет міністрів зобов'язує забезпечити пільгове перевезення пенсіонерів за віком, але коштів на це не дає. Ми в праві відмовитися від пільгового перевезення, але тоді постраждають наші люди", – сказав Андрій Рева, заступник міського голови.

І на місцях виявляють винахідливість. В Івано-Франківську, наприклад, регламентували час безкоштовних переїздів.

"З 10 до 16 всі пенсіонери їздять безкоштовно, а в інший час і пенсіонери, і пільговики, які мають право на пільговий проїзд, вони йдуть – у нас в автобусі може бути 3 безкоштовних місця для пільговиків", – сказав Михайло Смушак, директор департаменту комунального господарства транспорту і зв'язку.

Київрада також всі привілеї залишила, за винятком проїзду в метро. Для пільгового пересування в підземці потрібна картка киянина – оформити її нескладно. Тепер, до речі, її можуть отримати і вимушені переселенці з Криму і сходу України.

Кондуктору Олені Олександрівні, не так весело: від кількості реалізованих квитків залежить її зарплата. Пільговиків – у цьому ми переконалися самі – дійсно багато.

Читайте також: "Укрзалізниця" урізає пільги пасажирам і змінює правила поїздок

За статистикою "Київпастрансу", у 2014 році оплатили проїзд 14 мільйонів осіб, їздили безкоштовно – 26 мільйонів.

У маленьких, порівняно зі столицею, містах, цифри значно скромніші, але від цього не легше.

Теоретично місцева влада може урізати пільги на своїй території.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События недели" на каналі "Україна".