З бойовими ще гірше: експерт про стан навчальних літаків ЗСУ

26 вересня 2020, 21:40
Українські військові не мають альтернатив у підготовці до польотів

Reuters/Vyacheslav Madiyevskyy / Фото: Reuters

Парк навчально-тренувальних літаків в Україні досить застарілий і сучасної техніки в ньому практично немає. Про це розповів авіаексперт Богдан Долінце в коментарі сайту "Сьогодні".

Хоча експерт не вважає, що вік є головним чинником безпеки польотів, оскільки літаки регулярно проходять техогляди, проте замінити навчальний авіапарк на цей момент нічим.

Реклама

"Курсанти практикуються на тому, що є в ЗСУ. Щоб проводити практику на інших літаках, то вони повинні бути в наявності... ", – так прокоментували в університеті Повітряних сил.

"Якщо зняти "Ан" з польотів, то альтернативи немає. Гірша ситуація з військовими бойовими літаками. Всі зразки техніки, які можна використовувати для підготовки пілотів, в Україні вони не виробляються", – підтверджує тенденцію авіаексперт Богдан Долінце.

Також експерт зазначає, що польоти – досить затратні і вартість одного вильоту може досягати тисяч доларів.

"Витрати на паливо залежать не від відстані, а від тривалості польоту і завантаженості літака. Втім, якщо говорити про старі літаки, то у них витрата палива більша, ніж у сучасних, що мають нові двигуни. Не виключено, що витрати на один політ такого літака міг обійтися в кілька тисяч доларів", – говорить Долінце.

За даними міністерства оборони України, в минулому році університет імені Івана Кожедуба випустив 394 курсантів. В лавах випускників були троє захисників України, яких нагородили орденами "За мужність".

Нагадаємо, в Харківському національному університеті Повітряних сил імені Івана Кожедуба повідомили сайту "Сьогодні, що капітальний ремонт літака, який зазнав катаатстрофи, планувався на кінець 2020 року – початок 2021 року. Літаку було майже 40 років.

Реклама

Також розповіли, що більшість тіл загиблих курсантів доведеться пізнавати за допомогою ДНК-експертизи, тому раніше озвучена дата похорону 29 вересня може перенестися.

Про те, як часто трапляються катастрофи літаків "Антонова" – дивіться в сюжеті: