Заощадити на свята: до Нового року найбільші знижки на одяг і техніку

29 грудня 2016, 08:14
Експерт: купуючи їжу зі знижкою, важливо перевірити термін придатності

Продавці пояснюють, що перед святами під знижки потрапляють найпопулярніші в країні товари / Фото: Анастасія Іскрицька

До Нового року залишилося всього кілька днів, і магазини з останніх сил намагаються заробити, встановлюючи великі знижки. "Сегодня" з'ясувала, на чому зараз можна заощадити і як не потрапити в халепу в період святкових розпродажів.

ВЗУТТЯ ТА АЛКОГОЛЬ. Самі продавці відзначають, що перед святами під дію всіляких акцій потрапляють найпопулярніші серед українців групи товарів. "Найчастіше це одяг, взуття, аксесуари, косметика і парфумерія, товари для дітей, а також книги, сувеніри, декор для будинку і всіляка святкова мішура", — розповів нам керівник одного із всеукраїнських торгових майданчиків Іван Кравець. Він зазначає, що розмір знижки залежить від категорії товару і коливається від 10 до 70%, а іноді досягає 90%! В середньому ж перед Новим роком ціни падають, за його словами, на 40%. Представник іншого великого українського рітейлера Катерина Гичан каже, що зазвичай розмір тієї чи іншої знижки залежить від "маржинальності товару", тобто від різниці між собівартістю товару і його кінцевою ціною на прилавку. Саме тому одяг і взуття дешевшають значніше від смартфонів і комп'ютерів. "Максимальні знижки традиційно діють знову ж таки на одяг, взуття, аксесуари, декоративні матеріали — тут вони доходять до 70%. На техніку і електроніку справжні знижки рідко перевищують 15-20%", — говорить Кравець. Наприклад, пилосос, який до передноворічних акцій його компанії коштував 3200 грн, сьогодні обійдеться в 2760 грн. Гичан додає, що серед техніки, на яку діють знижки, найчастіше трапляються мультиварки, водонагрівачі та холодильники. Це, за її словами, ті товари, знижки на які покупці "підстерігають" до свят. У свою чергу в одній з торгових мереж, що продає побутову техніку, додали, що у них перед Новим роком техніка опускається в ціні навіть на 50%.

Реклама

А ось на їжу та алкоголь багато заощадити не вийде — на них ціна падає приблизно на 15-25%, не більше. "Особливо популярні передноворічні знижки і на дитячі іграшки — як м'які, так і розвиваючі. Вони зазвичай досягають 40%", — резюмує Гичан.

РИЗИКИ. Але з великими знижками є і великі ризики. Економіст-аналітик МЦПД Олександр Жолудь застерігає від купівлі дорогих товарів, на які продавці встановлюють "грандіозні" знижки. Він зазначає, що, наприклад, поступки на техніку вище 50% можуть бути в тому випадку, якщо магазин, наприклад, закривається, а весь товар так і не вдалося розпродати. "Коли розпродаються залишки, знижки дійсно можуть бути значними. Але у випадку з сезонними акціями таке буває рідко — в цей час вони служать більше для того, щоб заманити покупця. Зниження ціни може бути, але всього на 10-15%, і чим вище називається знижка, тим менша ймовірність, що вона реальна. У цьому випадку магазини просто накручують ціну, а потім вже на неї і встановлюють акцію", — пояснює експерт. Представник Київського облцентру захисту прав споживачів Роксолана Цирук говорить про ще одну хитрість — часто магазини роблять знижку на ті продукти, термін зберігання яких незабаром закінчується.