Секрети маркетолога: де супермаркети "ховають" дешеві товари

16 листопада 2020, 20:37
Експерти розповіли про те, які хитрощі чекають на покупців у магазинах і як цьому протистояти

/ Фото: AFP

Пішли за хлібом – а скупили півмагазину. Знайома ситуація? А все тому, що на вас полюють маркетологи. "Сьогодні" розкажуть про пастки, які підстерігають покупців у магазинах.

Коли ви заходите до магазину, відразу на вході бачите візки. А далі – стелажі з овочами і фруктами. Таке розташування – невипадкове, каже експерт.

Реклама

"Психологічно, коли ти додав у кошик трохи корисного, після цього можеш дати собі індульгенцію – додати щось шкідливе. Чіпси, пиво чи якусь іншу шкідливу їжу", – каже експерт з маркетингу Олександр Канцлер.

А порожній візок – хочеться наповнити. Тому треба пройтися магазином.

"Відділи з хлібом, молоком і ковбасою знаходяться в різних зонах супермаркету, щоб між ними ви теж ходили і теж щось купували", – розкриває секрет експерт.

Відео: Сьогодні

На полицях же на рівні вашого зросту завжди будуть лежати дорогі продукти.

"Якщо ми трохи опустимо очі вниз, то побачимо, що тут розташовані продути за ціною значно дешевшою", – підкреслює Олександр Канцлер.

А щоб змусити вас купити більше, в магазинах регулярно міняють товари місцями. І використовують різні акції

Реклама

"Припустимо, чай, всередині якого ще ложечка. Або банки пива, до яких примотані горішки. Ми психологічно розуміємо, що ми отримуємо якийсь бонус. І можливо нам не потрібен цей чай. Але оскільки ми хочемо отримати цей бонус безкоштовно, ми, зрозуміло, купуємо цей продукт", – пояснює експерт.

В Інтернеті ж знають про нас ще більше. Тому і маніпулювати – легше.

"Дуже часто, коли людина щось шукає, це потрапляє в його інтереси, і потім показують щось подібне до того, що ти шукав. Так само рекламодавці знають, коли людині щось потрібно. Якщо людина голодна, то, швидше за все, о другій годині вона буде замовляти піцу собі в офіс", – каже таргетолог Микита Наконечний.

Психологи називають такий вплив нейромаркетингом. Коли реклама використовує наші слабкості.

"Загальна ідея накопичувати, загальна ідея щось отримати – це питання про те, що, коли у мене щось додається, я відчуваю себе більш захищеним", – говорить психолог Ірина Яворська.

Читайте також:

Реклама

Щоб протистояти цьому, психолог радить чітко розуміти, навіщо ви йдете в магазин і скільки грошей можете витратити. А коли бачите акцію – взяти паузу і відкласти покупку.

"Будь-яка відстрочка в часі, коли на вас, особливо, тиснуть, "давайте, тільки зараз", будь-яка можливість не включитися тут і зараз емоційно, зробити це трошки пізніше, дозволяє нам утримаються від будь-якого впливу", – пояснює Ірина Яворська.

Раніше ми розповідали про те, як маркетологи використовують псевдолотереї як спосіб заманити покупців.

Також ми писали про п'ять прийомів реклами, які змушують нас купувати.