Сервісний центр з сюрпризом: аферисти забирають техніку на ремонт і не повертають

1 липня 2019, 07:19
Почастішали випадки, коли шахраї беруть для ремонту техніку і не повертають її

У різних регіонах країни поширюється вид шахрайства, яке раніше фіксувалося лише у великих містах.

"Суть афери: ділки під виглядом фахівців беруть на ремонт побутову техніку, розбирають на запчастини, продають їх і ховаються з виручкою. Раніше у нас таких випадків не було жодного, зараз відбулося вже близько десятка. Просимо громадян бути пильними і обережними", – розповів "Сьогодні" спікер полтавського облуправління Нацполіції Юрій Сулаєв. 

Пароль за викуп

Як з'ясували "Сьогодні", такі випадки не рідкість не тільки на Полтавщині. Про подібний останнім часом заявили жителі Запорізької і Харківської областей. Наприклад, харківські активісти заявили, що ділки не соромляться продавати в інтернеті взяту для ремонту техніку. Після того як постраждав черговий власник ноутбука, активісти навідалися в офіс ремонтників. Один з присутніх там інженерів пообіцяв "розібратися з майстрами, які виїжджають додому до клієнтів".

Реклама

"А у мене викликаний за оголошенням майстер хотів забрати ноутбук з собою. Сказав, що у нього немає можливості провести ремонт на місці. Ніяких документів не надавав. В результаті ноутбук я не віддала", – написала в соцмережі жителька Запоріжжя Юлія Ф. 

Ушахрайства з технікою, як виявилося, є кілька видів. У соцмережах бурхливе обговорення викликав пост мешканки Запоріжжя Світлани Калугіною, яка розповіла про надзвичайну подію з її сусідкою. За словами Світлани, у 65-річної сусідки зламався ноутбук, і та покликала на допомогу майстра, телефон якого побачила в оголошенні на під'їзді.

"У телефонному режимі вона у нього запитала, скільки буде коштувати його послуга, на що була дана відповідь: "Від 150 до 300 гривень". Прийшов майстер. Був він у неї хвилин 20. А після завершення роботи зажадав ... 3000 гривень!" – розповідає Світлана і обурюється: "Майстер поставив пароль на жорсткий диск. Сказав, що скаже пароль лише після того, як жінка заплатить йому 3000 гривень". 

У свою чергу багато хто з тих, що прокоментували в соцмережах цю ситуацію, розповіли, що така ситуація зараз – далеко не поодинока. Тенденцію підтверджують і в деяких сервісних центрах.

"Як не дико це звучить, але зараз є такі горе-майстри, які роблять лише видимість, що намагаються відремонтувати. Один з нещодавніх випадків – клієнт приніс нам в ремонт iPhone. Сказав, що до цього пробував відремонтувати в іншому сервісному центрі. Розібравши апарат, усередині ми побачили кілька монет номіналом в 25 копійок. Тобто якісь "умільці" фактично вкрали деталі, а для збереження ваги апарату напхали його залізними монетами", – розповів в соцмережах представник одного з сервісних центрів.

Скаржитися і перевіряти

У структурі, яка покликана захищати права споживачів, Держпродпотребслужбі уточнюють, що якщо громадянин вважає надані послуги в сервісному центрі неякісними, то може звернутися до них зі скаргою. У свою чергу досвідчені ремонтники радять користуватися послугами лише тих, хто має стаціонарний офіс, про кого є позитивні відгуки, у кого є ліцензія на ремонт побутової техніки. За словами експертів, як правило, їх послуги не завжди дешеві, але при цьому і шанси бути обдуреними у клієнтів мінімальні.

Реклама

Нагадаємо, раніше новини "Сьогодні" розбиралися в тому, як шахраї крадуть інформацію з телефонів і гаджетів українців. На крадіжку персональних даних злочинцям потрібно лише кілька хвилин.