Штрафи повертаються: як в Україні тепер покарають за перевищення швидкості

17 жовтня 2018, 07:46
Майже два роки ніхто не контролював швидкісний режим на українських дорогах

Фото: прес-служба Нацполіції

На українські дороги повернувся контроль швидкості. Тепер поліцейські з радарами ловитимуть порушників швидкісного режиму. А з початку року максимальна швидкість руху населеними пунктами – 50 км/год, на окремих ділянках доріг місцева влада може вирішувати їздити швидше.

Не швидше 50 км/год

З початку року в населених пунктах можна їздити не швидше 50 км/год. Таке правило працює в країнах Європи і рекомендовано Всесвітньою організацією охорони здоров'я. Саме під час руху 50 км/год водій встигає зреагувати на пішохода на дорозі і вчасно загальмувати.

Реклама

Перевищення швидкості і п'яні водії – головні причини ДТП. За статистикою патрульної поліції, українці цього року дійсно їздять повільніше. Аварій через перевищення швидкості поменшало на 36%. "П'яних" ДТП – менше на 21,95%.

Фото:  В. Лазебник

Але всі дев'ять місяців водії навряд чи їздили населеними пунктами зі швидкістю 50 км/год. Справа в тому, що поліція ніяк не могла фіксувати порушення швидкісного режиму. Уряд дозволив використовувати поліції радари зовсім недавно – їх пустили в роботу з 8 жовтня.

Реклама
 

"Ми фактично спостерігали, що норма про обмеження є, але її ніхто не дотримувався. Я сумніваюся, що в Україні зменшилася статистика перевищення швидкості. Як вимірювали швидкість і притягували до відповідальності? Не було можливості фіксувати перевищення швидкості. Я думаю, статистика перевищення швидкості впала тільки тому, що її не було чим перевіряти", – говорить співзасновник організації "Варта 1" Ігор Зінкевич.

Автомобільний експерт Максим Іванцов наводить приклад доріг Києва.

 

"Рідко, коли на центральних магістралях або вулицях можна зустріти авто, яке пересувається зі швидкістю не більше 50 км/год з власної волі або принципів. Якщо швидкість менше – найімовірніше, причина тому затори чи погана якість дорожнього покриття, чи просто фізична неможливість їхати з більшою швидкістю", – зазначає Іванцов.

Фото- і відеофіксацію в Україні вже вводили. Вперше на українських дорогах "труками" з'явилися 2010 року, але 2014-го їх заборонили через ліквідацію ДАІ і скандалів з сертифікатами. Зараз, за неофіційними даними, їх число не перевищує 200 штук на всю країну, а в столиці – не більше десятка. Станом на той час за кожен такий прилад було заплачено по 11 тис. дол.

Українці відвикли від контролю на дорогах

Практично три роки на українських дорогах не було контролю за швидкісним режимом. 2015-го в країні ліквідували ДАІ і тільки 2017-го замість неї створили Дорожню поліцію. Однак нові поліцейські не могли зупиняти водіїв за перевищення швидкості – не було чим фіксувати порушення.

Реклама

Тепер поліцейським видали старі радари TruCAM. Щоб звикнути до контролю на дорогах, водіям дали тиждень – поліцейські зупиняли машини, але не штрафували, а попереджали. Але з 16 жовтня попереджати перестали.

Фото: В. Лазебник

У разі перевищення швидкості більш ніж на 20 км/год від дозволеної штраф становить 255 грн, більше ніж на 50 км/год – 510 грн.

Щоправда, наразі у поліцейських всього 25 сертифікованих радарів на всю країну. Їх використовуватимуть на найаварійніших дорогах в Києві і 13 областях. Обов'язковою при цьому буде наявність попереджувального знаку про проведення фото- чи відеофіксації і розміщення радара біля службового автомобіля патрульної поліції з включеними проблисковими маячками синього кольору.

Повернення "трукамів" – тільки перший крок. Кабмін розширив перелік технічних засобів, якими можна вимірювати швидкість на дорогах. Тому наступний крок – використання механізмів в патрульних автомобілях, а також автоматичних камер фото- і відеофіксації на дорогах.

Що ще змінилося на дорогах з початку року?

  • Нові правила фото- і відеофіксації порушень стоянки і паркування. Поліцейському досить буде сфотографувати машину порушника і залишити повідомлення про штраф на лобовому склі. Крім поліції, штрафувати зможуть і інспектори парковки. Щоб виписати штраф, досить буде сфотографувати автомобіль з двох ракурсів, на фото повинні відображатися час і GPS-дані місця. Після інспектор з паркування робить запит до Єдиного держреєстру транспортних засобів про власника авто і вносить його дані до постанови про адміністративне правопорушення. В повідомленні для водія будуть вказані причини штрафу і посилання на сайт. На цьому сайті буде розміщена детальна інформація про порушення та порядок оплати штрафу. Якщо водій заплатить штраф протягом 10 днів, то отримає знижку в 50%. Якщо не заплатить за 10 днів, тоді повідомлення надішлють на домашню адресу. Якщо водій ігноруватиме штраф 30 днів – сума подвоїться. Водіям, які припаркуються на парковці і не заплатять за неї, доведеться заплатити штраф в 20-кратному розмірі від тарифу на паркування за кожну годину. За паркування на місцях для інвалідів – штраф в 30-кратному розмірі.
  • Штраф за не пристебнутий ремінь – 850 гривень. 18 вересня парламент підтримав законопроект 8492, який передбачає збільшення штрафів за ігнорування ременя безпеки в автомобілі більш ніж в 16 разів – з 51 грн до 850 грн.