Скандал з ракетами КНДР: українські конструктори розкрили подробиці про двигуни "Сатани"

15 серпня 2017, 16:54
Конструкторське бюро прояснило ситуацію з двигунами РД-250, які могли опинитися у Північної Кореї

Ракета Р-36М (SS-18) - для таких виготовлялися двигуни РД-250. Фото: panoramio.com/aleek

Стаття "Секрет успіху МБР Північної Кореї" Міжнародного інституту стратегічних досліджень, а також стаття видання The New York Times "Успіх балістичної ракети Північної Кореї пов'язаний з українським заводом, заявляють експерти" необґрунтовано кидають тінь на українські підприємства Конструкторське бюро "Південне" і ДП "ВО "Південмаш". Про це йдеться в прес-релізі Конструкторського бюро "Південне".

У КБ рішуче відкинули зв'язок "Південного" і держпідприємства "Південмаш" з останніми успішними випробуваннями міжконтинентальних балістичних ракет Північної Кореї.

"ДП "КБ "Південне" і ДП "ВО "Південмаш", як і вся передова світова громадськість, проявляють серйозну заклопотаність тим фактом, що Північна Корея наростаючими темпами розвиває свій потенціал в області міжконтинентальних балістичних ракетних комплексів", – заявили в КБ

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Конструкторське бюро прояснило ситуацію з двигунами РД-250, потенційна наявність яких у КНДР був предметом розслідування. Як відомо, двигуни РД-250 були основою ходової системи знаменитих ракет Р-36М, відоміших на Заході як SS-18 "Сатана".

"Дійсно, розробником двигуна РД-250 є російська компанія НВО "Енергомаш". ДП "КБ "Південне" ніколи не розробляло подібні двигуни на самозаймистих компонентах по відкритій схемі. Двигун РД-250 після розробки був переданий для серійного виробництва до ДП "ВО "Південмаш", – заявили в КБ.

Як пояснили в "Південному", після отримання незалежності Україна припинила виробництво балістичних ракет – "ні для Російської Федерації, ні для власних потреб, ні для будь-якої іншої країни".

Так, відповідно до прес-релізу, починаючи з 1991 року, технологічні лінії з виробництва двигунів в ДП "ВО "Південмаш" з "характеристиками, аналогічними двигуну РД-250", були частково демонтовані.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

"Виробнича лінія для створення балістичних ракет SS-18 і двигунів для них була повністю знищена. Зважаючи на це, наразі підприємство не має в своєму розпорядженні виробничих технологій для виготовлення ракетних двигунів зазначеної конфігурації", – заявили в КБ.

Крім того, в КБ підкреслили, що Москва ніколи не зверталася до "Південного" щодо створення нових модифікацій ракет SS-18. "Навіть якщо б це сталося, то Україна відповідно до своїх міжнародних зобов'язань ніколи б не змогла це зробити", – додали в КБ.

"Всі двигуни, придатні для льотного використання, включаючи двигун РД-250, покидали територію ДП "ВО "Південмаш" тільки в складі ракет. Єдиний двигун, який коли-небудь поставлявся ДП "ВО" Південмаш "як окремий компонент, це – двигун VG143 для четвертої ступені європейської ракети-носія Vega", – зазначили в КБ, підтвердивши раніше оприлюднену "Південмашем" інформацію про стан технологічних ліній.

Також в КБ "Південне" ставлять питання про те, як КНДР отримала доступ до паливних технологій, якщо навіть у неї виявилися двигуни РД-250: "Всім відомо, що в Україні такі компоненти палива не проводилися і не проводяться. Це технічне протиріччя ще раз змушує сумніватися в обґрунтованості експертних висновків, наведених у зазначених статтях".

У прес-релізі також зазначено, що технології виробництва двигунів для ракет морського базування вже були передані Росією Північній Кореї, і пов'язувати ці технології з українськими підприємствами нелогічно.

Нагадаємо, заступник міністра інформполітики України Дмитро Золотухін, в свою чергу, зазначив, що випадки безпідставного звинувачення України в незаконних поставках озброєнь трапляються як мінімум один раз на рік.

Пізніше експерт щодо ракет з Міжнародного інституту стратегічних досліджень Майкл Еллеман, на якого посилався розслідування The New York Times, написав у своєму Twitter, що не говорив в своєму коментарі американському виданню про причетність української влади до постачання ракетних двигунів до КНДР.

Експерт зазначив, що він не стверджував про причетність українського уряду, і вважає передачу двигунів справою рук російських або українських контрабандистів.


КНДР, незважаючи на санкції Радбезу ООН, не припиняє проведення ракетних випробувань під приводом захисту від загрози з боку США. Балістичні ракети КНДР часто падають у виключній економічній зоні Японії.

Останнього тижня Пхеньян і Вашингтон обмінялися низкою загрозливих заяв. Центральне телеграфне агентство Кореї (ЦТАК) повідомило, що північнокорейські військові вивчають можливість нанесення ракетного удару по військових об'єктах США на острові Гуам в західній частині Тихого океану. А президент Дональд Трамп пригрозив Північній Кореї "вогнем і люттю", якщо з боку КНДР буде реальна загроза для США.

При цьому американський лідер заявив, що якщо лідер КНДР Кім Чен Ин "зробить щось з Гуамом, з Північною Кореєю відбудеться така подія, якого ще ніхто ніколи не бачив".

На острові Гуам розташовані американська авіабаза Андерсен і військово-морська база Апра-Харбор.