Як зміняться ціни на "автоцивілку" з червня

31 травня 2014, 07:43
Моторне бюро рекомендувало страховим компаніям при розрахунку ціни брати не мінімальні, а середні коефіцієнти до базового платежу. Підсумок – можливе зростання вартості поліса з 1 червня до 85% від нинішньої ціни

Страховка за нанесення шкоди чужому "залізу" тепер обійдеться дорожче. З архіву "Сегодня"

З 1 червня поліси страхування відповідальності водіїв на випадок ДТП (ОСАЦВ, автоцивілка) подорожчають на 60-85%. Моторне (транспортне) бюро (МТСБУ) змінило порядок розрахунку їх вартості. Як пояснили "Сегодня" в МТСБУ, це зроблено, щоб прибрати з ринку нечесних страховиків, які продають поліси нижче мінімально можливої ціни, а при настанні страхового випадку (ДТП) не можуть виплатити відшкодування. Суть змін у тому, що зафіксована величина коефіцієнтів (К1, К2, К3), на які множиться базовий платіж. Раніше була "вилка" щодо кожного з них, і навіть сумлінні страховики через високу конкуренцію (на ринку до 50 компаній, які страхують автоцивілку) рахували по мінімуму.

Пояснимо зміни на прикладі розрахунку старої і нової ціни поліса для водія "Ланоса" (об'єм двигуна 1,6 л) у Києві, який використовується для особистих потреб (для бізнесу поліси ще дорожчі). Базовий платіж (180 грн) множиться на К1, що враховує місце реєстрації машини (зараз у Києві він дорівнює 3,2-4,8, з 1 червня буде 4,2, у Харкові 2,3-3,5 і 3, у райцентрі 1-1,6 і буде 1,3), на К2 – сфера використання (для приватників залишився рівним 1, для бізнесу зросте на 30-40%) і на К3 – стаж водія (зараз 1-1,76, буде 1,35). Загальна: сьогодні мінімальна ціна поліса 576 грн, а завтра – 1020! Для села, де К1 всього 1-1,6, ціна поліса зросте з мінімальних 180 до 292 грн.

Реклама

ДУМКИ. Юрист Олексій Святогор вважає необґрунтованими як різке підвищення розцінок, так і зрівнялівку в частині водійського стажу: "Це може призвести до масової відмови від страхування, люди стануть їздити акуратніше і, можливо, давати хабарі ДАІ". Думки водіїв розділилися. "Виходить, що досвідчений київський водій з багаторічним безаварійним стажем платитиме в кілька разів більше, ніж зареєстрований у провінції його колега, який таксує по Києву на своїй машині і не має ні стажу, ні досвіду водіння в умовах інтенсивного руху, а значить – набагато вища вірогідність аварії", – обурюється водій з 35-річним стажем Олексій Колодяжний. А Максим Початун вважає, що водії, сплативши за поліс нормальну ціну, отримають гарантію, що за них відшкодують збитки: "Я купив дешевий поліс, виявився винуватцем аварії. І з'ясувалося, що страхова компанія збанкрутувала, потерпілий подав на мене позов, і довелося платити зі своєї кишені".