Швидкі їздять "голими": медикам не вистачає зимової гуми, а у рятувальників і поліції – проблеми з технікою

25 січня 2016, 12:55
У завірюху не всі медики змогли доїхати на виклики

Страшні снігопади, які останнім часом обрушилися на Україну, спровокували новий скандал: як виявилося, майже всі машини швидкої допомоги – на літній гумі!

СТИХІЯ. У Дніпропетровській, Миколаївській, Одеській, Херсонській, Полтавській та Кіровоградській областях норма опадів перевищила місячну норму в 1,5 рази. Дуже складна ситуація склалася в Миколаївській області, де активісти кілька діб допомагали звільняти зі снігового полону карети швидкої допомоги, які в таку заметіль виїхали на літній гумі. "18 січня ми виштовхували карету швидкої біля третьої міськлікарні, а гума літня і лиса! Ганьба! – Обурюється в соцмережах активіст Ростислав Тодорович. – Водій розповів, що його змінник ставить свою гуму, а по закінченні зміни забирає її додому. Так соромно і гірко це чути від людей, які рятують життя". "З 30-ти застряглих машин тільки одна "перевзулася" в зимову гуму – і то, тільки тому, що лікарі самі скинулися своїми грошима на комплект. Це ж знущання над здоровим глуздом – машини, які в першу чергу повинні бути максимально швидкі, так як від них залежить життя людей, виїжджають на виклики в сніг на літній гумі!", – Написав на своїй сторінці активіст, що допомагав витягати машини, Андрій Лохматов.

Реклама

Самі водії швидких так пояснюють ситуацію: "Ті комплекти зимової гуми, що були, віддали на область, мовляв, там справи ще гірші, ніж у місті, ну а ми повинні мучитися", – нарікає водій. Голова Миколаївської ОДА Вадим Меріков пообіцяв розібратися в ситуації. "Мною призначена службова перевірка і ухвалено рішення про створення робочої групи, яка детально вивчить питання оснащення комплектами зимової гуми авто екстреної швидкої медичної допомоги", – підкреслив Меріков.

СТРАЖДАЮТЬ ВСІ. Як з'ясувалося, така проблема по всій країні. Навіть у столиці не всі авто перевзуті. "На багатьох машинах зимової гуми немає, а на деяких вийшли з положення і перевзули всього два колеса. Але працювати доводиться – майстерність не проп'єш", – розповів нам водій столичної швидкої Ігор. Деякі водії зізнаються, що бригади скидаються і купують шини за свої гроші.

У прес-службі МОЗ дефіцит зимової гуми поки не коментують. А громадський активіст "Сніжного патруля" Тетяна Локацька каже, що волонтери не дадуть зам'яти скандал. "Ось закінчимо зі стихією, а потім будемо питати. Почнемо рити, як і чому вийшло, що швидкі на зиму "голі", – резюмувала Локацкая.

Реклама

Поліція: пересіла на "сімки"

Готовність рятувальників до негоді виявилася теж не стовідсотковою. У Полтавській області співробітники ДСНС скаржаться, що техніка, за допомогою якої вони витягують автомобілі із заметів, залишає бажати кращого. "Нещодавно нам довелося задіяти "Урал", який стояв у нас, ніхто навіть не пам'ятає, скільки років. Найбільша проблема – вся техніка стара. Через це доводиться дуже багато часу витрачати на ремонтні роботи в польових умовах: рятувальники поїхали на допомогу, а потім возяться з технікою, щоб вона не заглохла. Але ж цей час можна було б витратити на те, щоб надати допомогу якомога більшій кількості водіїв", – пояснили "Сегодня" рятувальники з Кременчука.

У Миколаївській області проблему зі снігоприбиральними машинами визнали навіть у керівництві області. "Техніка, яку купив місто для очищення від снігу, на сьогоднішній день малопотужна. Вона нова, необхідна, але при таких заметах, які виникли, не ефективна", – підкреслив заступник голови Миколаївської ОДА Микола Романчук.

Реклама

Через снігові завалів і автомобілі Toyota Prius, на яких несуть службу патрульні поліцейські, виявилися неефективними. "У місті, де дороги розчищають регулярно, проїхати ще можна, але у віддалені селища на такому авто проїхати складно, – розповів співробітник райвідділу патрульної поліції Київської області. – Нас виручають старі "Ланоси" і "Жигулі" – "сімка". Поки пересіли на них".

За словами прес-секретаря головного управління Нацполіціі Київської області Миколу Жуковича, для віддалених населених пунктів потрібні більш прохідні автомобілі. "Раніше давали позашляховики для таких викликів, – пояснив Микола Жукович. – Зараз, я знаю, в МВС думають над тим, щоб закуповувати не тільки "Пріус", але й інші автомобілі".