TruCam в дії: експерт порадив водіям платити за рахунками і перечитати ПДР

17 жовтня 2018, 05:35
Правозахисник радить водіям серйозно поставитися до нововведення

Автор фото: Анатолій Бойко, "Сегодня"

З 16 жовтня за порушення швидкісного режиму поліція почала карати водіїв гривнею. Так, за перевищення швидкості на 20 кілометрів на годину автомобіліст заплатить 255 гривень, а на 50 км / год – 510 грн. Порушення патрульні фіксуватимуть за допомогою приладів вимірювання швидкості TruCam.

На думку правозахисника, фахівця з питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимира Караваєва, такі нововведення зроблять більш дисциплінованими деяких водіїв і змусять їх більш уважно ставитись до дотримання швидкісного режиму
.

" Сам факт вимірювання швидкості зробить деяких водіїв більш розсудливими , що , будемо сподіватися , позитивно позначиться на ситуації на українських дорогах " , – вважає Караваєв .

У точності самих приладів TruCam і достовірності даних , які вони будуть фіксувати , експерт не сумнівається . Але ось підхід до фіксації правопорушень в умовах завантаженості деяких дорожніх ділянок викликає у правозахисника питання .

Реклама

"TruCam – це лазерний вимірювач швидкості, він дуже точно це все вимірює. З точки зору точності і техніки проблем не буде. А ось з точки зору самого процесу виміру можуть бути складності. Наприклад, коли йде чотири смуги в одному напрямку, і по лівій смузі буде рухатися автомобіль з перевищенням швидкості, зупиняти його буде дуже і дуже проблематично. Якщо поліцейський буде вибігати на дорогу і всіх підряд зупиняти, він створить аварійну ситуацію, що не дуже добре. Я бачу один варіант – вибирати такі місця, де можна розділяти потоки і адекватно їх зупиняти", – доповнює експерт .

Правозахисник радить водіям серйозно поставитися до цього нововведення і в разі можливого правопорушення відразу ж оплачувати штраф .

"Є факт порушення , водія зупиняють , виписується постанова . Цей штраф треба сплатити . Якщо ж він не оплачується протягом двох тижнів , то цей штраф передається на примусове стягнення до виконавчої служби . А там наслідки дуже неприємні : автомобіль буде оголошений в розшук , його затримають , відправлять на штрафмайданчик до тих пір , поки водій не розрахується за послуги евакуатора , зберігання і не сплатить штраф . Я б не радив з цим жартувати " , – говорить правозахисник.

Але при цьому юрист радить перечитати ПДР , щоб не заплатити зайві гроші . Адже знаки на українських дорогах не завжди встановлюють у відповідність з правилами і стандартами , і водієві можуть невиправдано пред'явити порушення .

"У нас є пункт 12.10 Правил дорожнього руху . Він чітко обумовлює , в яких випадках обмежується швидкість і в яких випадках встановлюються знаки , що обмежують швидкість . У цьому пункті є така фраза : якщо знаки обмеження швидкості встановлені з порушенням вимог даних правил , з порушенням стандартів , водія не можна притягнути до відповідальності за порушення швидкості.

За словами експерта , що стосується стандартів , то в Україні часто-густо є порушення . Крім того , є знаки , які встановлюються з порушенням стандартів .

Реклама

Наприклад, на міжміських трасах є знаки обмеження знаків 3.29 і під ним стоїть табличка 7.2.1, яка позначає зону дії знака. І, допустимо, на табличці написали 3 000 метрів. Ось це і є пряме порушення стандартів. Водій не зобов'язаний три кілометри їхати повільно. А йому можуть пред'явити перевищення швидкості. Хоча стандарти говорять, що табличка 7.2.1. не застосовується разом зі знаком 3.29. Якщо є така комбінація знаків, то табличка 7.2.1. не може бути 3 км, якщо там є перехрестя. Знак діє до найближчого перехрестя. Є підстави оскаржити такий штраф. Крім того, у нас є таке вимоги, що знаки повинні дублюватися. Є дві смуги руху в одному напрямку. Знак повинен бути не тільки справа, але і зліва. Якщо стоїть знак обмеження швидкості, але він не продубльований з лівого боку, це теж підстава для оскарження", – підсумовує Караваєв .

Нагадаємо , раніше сайт " Сегодня" розповів про те , що радари для фіксації порушень швидкісного режиму після чотирирічної паузи і низки резонансних ДТП повернулися на дороги України . " Пільговий режим " для водіїв закінчився , і тепер тих , хто будуть перевищувати дозволену швидкість руху , поліція буде зупиняти і штрафувати .

Фіксувати порушення копи будуть за допомогою TruCam — приладу, створеного фахівцями американського NASA. Він дозволяє вимірювати швидкість лазерним променем на відстані до 1200 м як в зустрічному, так і в попутному напрямку. Може працювати без підзарядки 15 годин, а карта пам'яті розрахована на 16 тис. відеороликів або 40 тис. фотографій. Швидкість роботи – 3 фотокадри в секунду. Крім того, лазерні радари оснащені GPS – можуть точно фіксувати координати порушення. Вперше на українських дорогах "труками" з'явилися в 2010 році, але в 2014-му їх заборонили через ліквідацію ДАІ і скандали з сертифікатами. Зараз, за неофіційними даними, їх число не перевищує 200 штук на всю країну, а в столиці – не більше десятка. Станом на той час за кожен такий прилад було заплачено $ 11 тис.

Також в коментарі сайту " Сегодня" експерт , генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко розповідав , навіщо потрібне фото- і відеостеження за водіями. Він вважає , що це є кроком до стандартів ЄС .